fornaboda närmar sig, vem kommer?

Sv: fornaboda närmar sig, vem kommer?

Jag kommer, om allt är som det ska och inget händer, och rider 120km i lugnt tempo! :banana:

För er som bor lite söderut kan jag rekommendera vår fina ritt i småland, Tjustritten samma helg på lördagen.
Ritten går utanför Vimmerby.
Jättefin och vacker bana!
Välkomna!!!
/Kicki Hagevi, Tjust distansklubb

Om hästen är halt efter resan så lär det ändå inte vara läge att rida 5 mil.

Och normalt sett så går man ju en promenad i skritt och trav med hästen innan man visar upp den.

Det stämmer ju faktiskt. Jag är nog onödigt nojjig :o

Noteca Nä, längre än 50km är absolut inte aktuellt, så den biten behöver jag inte fundera över iaf :D

Tack båda två!

Okays, då sitter jag i skrivande stund och ska anmäla mig. Betalar via SEB:s internetbank, där finns alternativen Plusgiro och Bankgiro. I proppen står det Postgiro. Hur fasen gör jag?
//oteknisk Liten :o

Trots min inte så tekniska sida, löste det sig genom ett samtal med banken där de sa att Postgiro och Plusgiro är samma sak..lalala..

Honey & jag anmälda till T50km :bump:

Senast ändrad:

Står det postgiro så ska du använda dig av plusgiro. Det hette postgiro förr men inte längre, arrangörerna har nog glömt att ändra.

Såg nu att du redan visste :D

Nu är jag och min medryttartjej anmälda också, till CR50km! :bump:
Jag rider arab den här gången, Chantelle, eftersom Fröja är skadad :( Och medryttaren rider min Sara igen (Fjord).
Så det blir debut för Chantelle! :laugh:

Jag och Julle kommer ! :)
Vi rider T50 vilket blir Julles debut oxå : )

Både jag och min häst gör debut på fornabodaritten i cr. Känns pirrigt men roligt.
Hoppas jag vet vad jag gett mig in på!

Sådärja, om allt går väl med pållan nu så kommer vi ner och rider 50km (T eller CR).
En fundering från min mor: vad säger ni distansrävar om att åka från Stockholm, tävla och sen åka hem samma dag?

Jag bor själv i närheten av Stockholm (dock ute i skärgårn). Vi kommer att åka på lördagen för att slippa stressen på tävlingsdagen. Vi är beroende av färjetider och vill inte behöva åka halv två på natten för att hinna till vet.besiktningen. Ingen av groomarna, hästen eller jag är speciellt morronpigga så vi har bokat rum på vandrarhemmet lö-sön.
Däremot åker vi hem tävlingsdagen.

Sista anmälningsdag i dag, och vi har rätt mycket anmälningar, runt 70 st.
Alltså inte lika många som ifjol, med ändå så många så att det är roligt. :)

Hej!

Va kul att det blir så många starter! Själv ser jag fram emot att komma och rida.

Vilka kommer från Stockholmsområdet för att rida Folksam cup? Det vore kul med ridsällskap. Fast å andra sidan, beträffande ridsällskap så spelar det ju ingen roll varifrån man kommer! Så länge kemin fungerar! Ja, mellan hästarna alltså.

Jag har åkt till Fornaboda dagen innan och hem samma dag när jag ridit 80 km. Men hade det varit 50 km hade jag åkt över dagen :) Jag bor i stockholm

:banana:så roligt att så många kommer .
vi känner oss taggade hela familjen och med oss får vi en liten duktig fotograf som kan ta fina bilder, för hennes del kommer detta bli spännande för hon har aldrig plåtat på en ridtävling.
mvh anne brückner:bump:

Jag har åkt till Fornaboda dagen innan och hem samma dag när jag ridit 80 km. Men hade det varit 50 km hade jag åkt över dagen :) Jag bor i stockholm

Jag kommer att åka över dagen, nu väntar vi bara på ryttarmeddelandet - sen blir det planering av schema för dagen :D

Finns det någon som tänker rida 50 T på maxtiden så pma gärna mig. Behöver sällskap till en medryttare om hon kan efteranmäla sig.

/ DW

Annars så startar ju CR, med 17 startande, 30 minuter efter, så hon har ju möjlighet att vänta in de ryttarna också, om de övriga i tävlingsklassen drar på för fort.

Jag & Honey kommer inte. Damen ömmade idag i ryggen (regnblöt), när hon torkat ömmade hon "bara" lite längre bak. Jag vågar inte chansa och ställa henne i en transport flera timmar :(

klart att hästarna blir lite ömma i kroppen när de är blöta. Måste du bestämma dig idag då? På med täcke och håll varm med rörelse.

Säger samma sak som desert_wind. Klart dom ömmar om det blir blött och kallt.
Och det är ju fortfarande en vecka kvar. Ha täcke på bara och se till att hon rör på sig ordentligt.

Säger samma sak som förgående talare. Du vet ju själv hur det känns att stå ute med för lite kläder i regnet ;) Ha på ett täcke och rör på henne så ska du se att hon är fräsch till fornaboda (om det nu bara är regnet som spökade)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
842
Senast: phie
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
366
Senast: Krålus
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 166
Senast: Nota
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
440
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka