Araminta

Trådstartare
Vettetusan var denna tråd ska ligga men stoppar in den här och hoppas på det bästa.

Hej!
Är på jakt efter enkla övningar där hästens form och bakbensaktivitet sätts på prov som kan göras i alla gångarter. Har svårt att själv känna när hästen går som den ska då jag endast är ridskoleryttare. Har hittills kollat det hela genom att då och då under hela passet lägga ner hästen i en väldigt lång och låg form, liksom för att kontrollera att hästen är följsam i munnen och inte har låst sig i den högre formen. Är detta ett bra sätt? Finns det fler?

Sv: Formkoll?

hästens form och bakbensaktivitet sätt väl på prov i övergångar :angel:

skolor...övergångar mellan dessa...

Sv: Formkoll?

Håller med.
övergångar övergångar övergångar.

bästa avcheckning och avslöjande faktorn ang. bra och ärlig form.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 898
Senast: Tofs
·
Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka