Monimaker
Trådstartare
Nu tänker jag bara högt. Det som jag främst noterade efter min återkomst till sporten – förutom att jag förvånat noterade att Alonso fortfarande kör och gör det bra och att jag typ inte kände igen något stall eller någon annan förare vid namn– är att säkerheten glädjande nog verkar tas på större allvar en större del av tiden. Bilarna hade bland annat inte halo då jag var liten och utan den hade till exempel Romain Grosjean enligt honom själv inte kommit levande ur sin mycket otäcka olycka i Bahrains Grand Prix 2020.
Detta ska vara ur Drive to Survive.
Men det är synd att det krävdes Jules Bianchis död i Japan 2014 – han körde in i en hjullastare som höll på att lyfta bort en annan bil, ådrog sig en svår diffus axonskada och avled efter nio månader i koma, 25 år gammal – för att halon skulle utvecklas och introduceras.
Jag tycker att jag ser mer straffsekunder/penalties delas ut numera, som dels ska främja en mer rättvis sport, men också stävja (allt för) risktagande beteenden. En del av mig som är lite luttrad efter Indycar tycker ibland att, 'Men kom igen!' när straffen delas ut, men jag tror att det är av godo. Sporten är nog riskfylld som den är.
Det var mycket nytt när man kommer tillbaka, men man kommer fort in i det och får sina favoriter beroende på körstil och personlighet – förarna är betydligt mer tillgängliga nu med egna och stallets sociala medier för den som vill smyga in och se.
Detta ska vara ur Drive to Survive.
Men det är synd att det krävdes Jules Bianchis död i Japan 2014 – han körde in i en hjullastare som höll på att lyfta bort en annan bil, ådrog sig en svår diffus axonskada och avled efter nio månader i koma, 25 år gammal – för att halon skulle utvecklas och introduceras.
Jag tycker att jag ser mer straffsekunder/penalties delas ut numera, som dels ska främja en mer rättvis sport, men också stävja (allt för) risktagande beteenden. En del av mig som är lite luttrad efter Indycar tycker ibland att, 'Men kom igen!' när straffen delas ut, men jag tror att det är av godo. Sporten är nog riskfylld som den är.
Det var mycket nytt när man kommer tillbaka, men man kommer fort in i det och får sina favoriter beroende på körstil och personlighet – förarna är betydligt mer tillgängliga nu med egna och stallets sociala medier för den som vill smyga in och se.