Format på bilder

N

Nadin

Vet någon av er vart och hur för ändrar jag??
En som behöver hjälp / Erika
 
Sv: Format på bilder

I ett bildredigeringsprogram. Har du något sådant? Där kan man antingen "spara som" och välja annat format, eller "exportera" till annat format.
 
Sv: Format på bilder

Magdalena skrev:
I ett bildredigeringsprogram. Har du något sådant? Där kan man antingen "spara som" och välja annat format, eller "exportera" till annat format.
jag har bildredigerings program följde med till digital kameran ,men där finns ingestans,man kan ändra format :cry:
Kan du rekomendera något!!
Vänligen / Erika
 
Sv: Format på bilder

graphic converter går också, tror de går å ladda ner gratis
 
Sv: Format på bilder

LillaMy84 skrev:
går att ändra i vanligt paint-program ;) så som magdalena förklarat
På paint går inte att spara bilder i jpg format eller har jag fel?
 
Sv: Format på bilder

Trots alla anstränigning kan jag inte ändra format på bilderna :cry:
Storlekerna har jag ändrat och bild upplösningen ,men när jag vill lägga ut bilden här blir det lika lten :mad:
Jag har en program som heter Imaging vet någon hur man ädrar formatet på bilden där??
 
Sv: Format på bilder

Öppna Paint. Arkiv|Öppna... letar fram filen du vill spara om. Öppna. Arkiv|Spara som... och väljer JPEG under filformat och ev. ändrar namnet. Spara.
 
Sv: Format på bilder

meodeo skrev:
Öppna Paint. Arkiv|Öppna... letar fram filen du vill spara om. Öppna. Arkiv|Spara som... och väljer JPEG under filformat och ev. ändrar namnet. Spara.
Tyvärr kan jag inte ens öppna bilderna där :cry: Format stöds inte står där,men tack i alla fall.
 
Sv: Format på bilder

meodeo skrev:
Vad är det för format då?
Det står följande när jag vill öppna bild,där" en läsfel inträffade när filen laddades ogiltigt bitmappsbild eller format som inte stöds" Mina bilder är sparade som jpg fil.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Format på bilder

:)

Väldigt bra, jag använder många bra program som är gratis.
Det är GÖTT
 
Sv: Format på bilder

Jag vill slå ett slag för fria GIMP. Det är ett bildredigeringsprogram, inte helt olikt photoshop (bara lättare att förstå :P ) och det är både gratis och fritt.
 
Sv: Format på bilder

NeaNott skrev:
Jag vill slå ett slag för fria GIMP. Det är ett bildredigeringsprogram, inte helt olikt photoshop (bara lättare att förstå :P ) och det är både gratis och fritt.


Japp eller Gimp Shop som ska försöka göra Gimp mer likt Adobe Photoshop
 
Sv: Format på bilder

Har du provat GIMPshop? :) Jag har inte gett mig på det än, för jag trivs såpass bra i mitt gimp.
 
Sv: Format på bilder

NeaNott skrev:
Har du provat GIMPshop? :) Jag har inte gett mig på det än, för jag trivs såpass bra i mitt gimp.

Japp har gjort det, och det var helt ok.
Svårt att säga vad det kändes eftersom det var en månad sen jag testade.

Hade för mig lite att den var buggig men jag kanske körde den för hårt.
Körde den i Windows medan "orginalet" av GimpShop var för Linux om jag minns rätt så det kanske är mer stabilare.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
211
Senast: sweep
·
IT & mobiler Vet inte vad som hände, men jag lyckades precis ändra bakgrundsfärgen från vit till svart på google sökrutan på mobilen och hela...
Svar
4
· Visningar
357
Senast: tott
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
628
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
968
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp