Form på rygg?

Fabian In Memoria

Trådstartare
Vilken form har denna rygg? Vilken sadel skulle passa?

Bifogade filer

• 370E6981-F537-4FE4-BB8F-7E3433A7BFA8.webp
    370E6981-F537-4FE4-BB8F-7E3433A7BFA8.webp
    137,1 KB · Visningar: 70
Tror du behöver ta några kort vart hästen rör sig med, evt trycka på under magen med så man ser hur ryggen ser ut när han lyfter den. Så man kan få en mer "helhetsbild" sen googlade jag och så det fanns lite tips här: https://ryttarduon.blogg.se/2011/october/att-hitta-en-passande-sadel.html inte läst igenom så noggrant, men tänker det kan vara värt att läsa :)

Som på denna gamla tråden: https://www.bukefalos.se/threads/aer-han-rak-eller-svaengd-vilken-hoppsadel-kan-han-ha.1303931/ kan man se hur det ser annorlunda ut under rörelse.

Jag har egentligen redan hittat sadlar som passar. Funderade bara på var gränsen mellan en rak och en svängd rygg går, och hur man skulle beskriva denna rygg, det är inte så lätt att se! Fick inte med mer av hästen på bilderna när han står i stallgången och kan inte backa mer.

Han har en Prestige Roma dressyrsadel och har även beställt en Prestige Roma hoppsadel.

Bifogade filer

• 61A1CBE0-31B0-42F2-BEAE-231E09E1FD6E.webp
    61A1CBE0-31B0-42F2-BEAE-231E09E1FD6E.webp
    160,8 KB · Visningar: 42

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
842
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: iNHALE
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka