Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det funkar med hygienkoden, och hål i öronen har vi bägge.Kan kompletterande örhängen vara nåt eller får du/ni inte ha det heller på jobbet?
Jag måste sätta mig ner och tänka litet på det där. Ringar är ju jätteroliga, liksom alla andra utseendeattribut som en kan smycka sig med (hey, bara mitt hår är ett vandrande samtalsämne), men det där andra tycker jag reflekterar någon osunt i min egen syn på relationer som kommer upp till ytan när jag vill smycka mig.
Känns relevant att ha lyft den stinkande gasbubblan till ytan. Intressant att spräcka den och se vad som finns däri. Osäkerhet i relationer? Mindervärdeskomplex? Skilsmässobarnets klagan?
Samma här; har aldrig fått ont av ringarna och inga valkar. Dom sitter på fingret 24/7.När det gäller ridning hade jag aldrig ont av ringen/ringarna när jag hade dem.
Jag och min partner valde fina och enkla ringar som vi använde vid just ceremonin. Sedan förvarar vi dem i en genomskinlig glasburk (Iittala, för vi tycker båda att den är fin) på en hylla i hallen. Vi ser ringarna men har på inte på dem. Ingen av oss är intresserade av att bära ringarna utan ser dem mest som minnessaker, en slags souvenirer.
Jag tar av mig ringen på jobbet och sätter i halsbandet (om jag har sånt på mig) eller i korthållaren. Tar på mig ringen när jag byter om efter jobbets slut.
För att jag vill veta var jag har den. Hade den i väskan förut men vill helst ha den nära.Nu hugger jag ditt svar, men fler har ju skrivit att de sätter ringen i t ex halsband när de byter om på jobbet. Får jag fråga varför man gör så? Jag skulle nog bära ring vid ett framtida äktenskap men jag skulle bara lägga den med kläderna i skåpet, att sätta den i ett halsband eller korthållaren (!) är helt främmande för mig. Vill man visa att man är gift även på jobbet? För patienterna, kollegorna eller vem?
För att jag vill veta var jag har den. Hade den i väskan förut men vill helst ha den nära.
Att lägga den bland privata kläderna gör att jag riskerar att den åker ur när jag byter om, därav vill jag ha den fastsatt i nåt.
För att fästmannen betyder så mycket för mig.Okej, nära på grund av? Förstår att man inte vill tappa bort ringen men att t ex lägga den i plånboken borde ju fungera för det ändamålet.
Undertecknad kanske går i funderingars tankar, men klurar lite på det här med ringar.
Jag är i vården, och de basala hygienrutinerna sätter P för att bära ringar på jobbet, och vid sidan vill jag lägga tygeln kring ringfingret. Jag är alltså ingen ringbärare per se.
Men!
Jag gillar ändå symboliken kring en ring på vänster ringfinger (vilket jag ifrågasätter ofta gentemot mig själv), och känner att det inte skulle vara samma sak att bära ringen runt halsen kedja eller dylikt.
Går det att komma runt det här, eller ska jag tänka om?
Tatuerat finger? Både jag och min partner är tatuerade sen tidigare.
Andra symbolbärande smycken?
Men fest vill vi iallafall ha! Vi älskar mat och har varit på roliga kärleksfester hos andra. Men borgerlig ceremoni.Ni kan ju gå på helt otraditionella ringar.
Jag valde en enkel slät (som ligger i tandborstmuggen) men min partner har alltid sin på. Vi har ringar för att min partner ville, och jag bestämde att även om jag var ointresserad så tyckte jag att partnern skulle få sin vilja fram. Jag valde stadshuset, inga gäster typ och kvartersindiern för att slippa laga mat.
Där befinner jag mig rationellt, men inte emotionellt. Och doktorsring är mäktigt!Vi har inga ringar just därför att vi inte vill signalera gifta och VI. Ingen ringmärkning, inga Gyllene (hand)Bojor. Jag har en doktorsring, men jag bär den inte därför att den tolkas som vigselring av för många.
Tatuering verkar väl förhastat med tanke på att vartannat gift par skiljer sig.
Armband funkar i stallet, men faller för hygienkoden på jobbet.Min vigselring är ett graverat armband i silver, makens förnamn och vigseldatum på insidan. Ingen av oss är ringbärare och jag är mycket nöjd över denna lösning
Där befinner jag mig rationellt, men inte emotionellt.
Armband funkar i stallet, men faller för hygienkoden på jobbet.