Sv: Förlossning...
Jag inväntar min tredje förslossning. Och hur korkat det än låter, så har jag grymt med ångest. Begriper egentligen inte varför.
Nr1 Vaknar på natten med ryggont, inget i magen utan konstant ryggont. Ringer till BB, men dom hade inte plats
"Vänta en timme så kanske det finns plats" Men det ville jag inte. Under samtalet satte värkarna igång. Istället för Danderyd, så blev det till att åka till Uppsala. I bilen på väg dit satte krystvärkarna igång..........
När vi kommer fram blir det fart på personalen. Jag var 9 cm öppen, och Elin var på väg. Ingen smärt lindring. Men det var klart på 20 min knappt.
Nr2 Samma sak vaknar på natten med ryggont. Denna gång ringer jag på en gång.
"Jag har så grymmans ont i ryggen, kan jag få komma in och få något för det så jag kan åka hem och sova sedan"
Jag hade inte tänkt att föda barn, så jag vände mig till KS denna gång.
I bilen på väg till BB, satte värkarna igång. Barnmorskan konstaterar att jag är 5 cm öppen.
Iof la värk arbetet av pga epiduralen. Och droppet hjälpte inte. Men från det att barnmorskan tog sönder fosterhinnorna så var det över på 20 min där oxå.
Så jag borde vara ganska så lugn och säker. Men DET är jag inte!!! Har pratat lite med min barnmorska om detta, men jag själv har inte riktigt tagit tag i det. Men jag måste. För bebisen tycks inte vänta till julafton med sin ankomst.
Oj det blev mycket. Men jag kunde inte låta bli.