förlossning, snabba svar!

U

uthasego

hej.
Min högdräktiga hona går omkring och morrar, fräser och jamar högt o irriterat. Så fort man försöker röra eller prata med henne skriker hon bara och drar sig undan.

Händer det att honkatter blir agressiva när det är dags att föda?
Det syns inget i "öppningen" men magen hänger nästan i marken.

Jag är lite orolig eftersom vi aldrig varit med om detta innan, våran andra honkatt har alltid kommit till oss och visat tydligt för oss att hon är redo att föda.

det är första gången för henne.

tacksam för snabba svar :crazy:

Sv: förlossning, snabba svar!

Det kan vara förvärkarna som gör henne öm och rädd. Håll ögonen på henne, har hon så ont så kan det vara ett problem om inte förlossningen kommer igång som den ska.

okej. hur långt innan förlossning kan förvärkarna starta? Snart är läggdags och vill ju inte gå miste om något under natten, vill kunna vara där och hjälpa till om det behövs.

Hm, hon morrar bara när man närmar sig henne eller går förbi. Just nu ligger hon i fönstret och kollar ut knäpptyst.

inga bäbisar ännu. Hon lugnade ner sig senare på natten och sedan har det varit lugnt. Vi försökte titta henne där bak i den mån det gick :P hon var rätt sur igår. Tyckte det såg ut som om det runnit lite blod men det var ytterst lite...
Så vi väntar fortfarande!

När det är första gången, brukar det vara så att de går längre antal dagar eller får ganska tidigt? :confused:

När det är första gången, brukar det vara så att de går längre antal dagar eller får ganska tidigt? :confused:

Det är väldigt individuellt (jag vet, det är ett tråkigt svar). Min avelshona gick 63 dagar första dräktigheten och 64 nu andra gången. Jag tror överlag att de brukar ha ungefär lika långa dräktigheter varje gång.

okej. Jag är osäker på om det var i tisdags det gått 63 dagar eller om det är nu på tisdag nästa vecka.
Antecknade aldrig o minnet sviker en :P

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·
G
Katthälsa NU vill jag bara ha svar på min fråga!!! Jag fick för ett dygn sedan tre små kattbebisar...Vi insåg ganska omgående att det inte stod...
Svar
2
· Visningar
2 719
Senast: bengeten
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 564
Senast: paradiset
·
M
Övr. Katt Hej, hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig med mitt problem. jag har en hankatt, en honkatt som är dräktig i 2 veckan(Svea) och...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Skötsel av utedass

Hund, Katt, Andra Djur