Förlorade hingstar

A

Adiemus

Jag får en kännsla av att det är väldigt många hingstar som har gått förlorade under förra året. Jag gick in och skulle kolla på Tsarevitj, då får jag veta att deras Fielmann (e.Florestan I) har gått bort 16 / 3. Han bröt ryggen efter att ha gått över när han stegrat :(

Vilka är det vi har förlorat under 2006 - 07?

Fielmann
Topaasch

är de jag kommer på just nu

/Adiemus

Sv: Förlorade hingstar

Det har funnits en lång tråd på avel om alla hingstar som dog förra året.

Hejsan. En av flyinges hingstar dog likaså förra året. Men inte bara så får man räkna... Det finns ju de hästar som tvingas kastreras som inte kan hålla sig kvar i avlen.

Jag har idag här hemma en av Topasch 1090s avkommor. Hon blev ett strålande vackert stoföl och alla föl jag sett efter honom har visat sig bli otroligt vackra... så där gjorde vi en otroligt stor förlust...

// Stall Qre

Ja, han var dressyrhingst :cry: .
Har också ett helt underbart sto e.Topaasch här hemma, dock kommer hon aldrig bli tävlingshäst pga en allvarlig skada hon fick som 3veckorsföl. :cry: Som tur e håller hon ialf som avelssto så hon kommer gå i avelsboxen direkt.

Min hästs pappa Blue Hors Romancier E.Rosenkavalier. Ramlade av "bocken" under tömmning och bröt lårbenet så illa att han fick tas bort :(. Hände under 2006.

stackars lilla fölet...
Vilken färg blev hon??
Vår är brun, med bläs o en vit kota o en vit strumpa

Hon föddes svart/svartbrun, sen har hon blivit mera brun. Hoppades på en svart avkomma då mamman är svart med endast brun mule. Inget tecken i huvudet, med en vit kota och konstiga vita tecken längs kronränderna på två ben. Från ena sidan ser man att hon har vitt på tre ben, från andra sidan ser man bara den vita kotan :D .
Ena sidan
Andra sidan
När hon var som brunast, svartare igen

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 354
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar