Förlorade guldklimpar förevigade minnen

S

Stillbee

Den hemskaste som någonsin kunnat hända har hänt: den 24 juni när jag skulle hämta min häst King i hagen för ett träningspass hittade jag honom döende i hagen. Han låg på sidan med benen helt stelt och ryckande rakt utåt. Jag hann se hans sista andetag och sedan bara han försvann ifrån mig. Han blev kall så snabbt, och detta var ändå sommarens varmaste dag. Det var det absolut värsta jag varit med om och jag saknar honom fruktansvärt även om det gått en månad. Han dog av en inre blödning, en artär hade brustit och det fanns ingenting jag kunde ha gjort.

Så detta är för hans minne:
jag köpte King för ca 4 årsedan på lucia, min första quarter jag var då 17 år, Han var sutten på men annars inte utbildad. Han var efter Colonels Fella och hade hans svåra rygg när det gällde att hitta sadel, jag tror ja provade varenda som fanns innan jag hittade en som passade.

Första året jag hade honom var ett rent helvete, han bockade och bockade och testade mig i allt, samma sak andra året, det var mycket tårar men efter några terapirundor med min tränare började vi äntligen sammarbeta. King testade naturligvis mig i allt jag gjorde men med mycket tårar och tålamod och markarbete fick ja honom långsamt med mig.. Vår första tävling i göteborg var helt fantastisk. Vi gjorde en walk and trott (iochmed bockningar i galopp) och den vann vi. Suoerlyckliga var vi, och ja minns att det regnade just den dagen så King (som för övrigt hatar vatten) ställde sig under pappas paraply och var helnöjd. han var ju torr!!

Tiden gick och vi var ute på en del småtävlingar och King började utvecklas till en riktigt fin pleasure häst, han hade ett otroligt fint steg i alla gångarter, och så sista året nu i maj var vi i en tävling i göteborg där han vann i wr och pleasure. Jag var så stolt över honom och kände att nu har det verkligen släppt allt problem och så ställde jag honom i lite sommarvila för att ta upp ridningen igen i juli.
Blev sugen på att rida och skulle då rida i Juni och hittar min älskade häst död i hagen...

Easy colonels king, du gav mig den bästa tiden i mitt liv och du lärde mig otroligt mycket R.I.P du är saknad
kinh.jpg

Vad har ni för minnen inom träning och tävling eller bara vanlig fritid? Dela med er

Sv: Förlorade guldklimpar förevigade minnen

Många långa kramar till dig. Jag har också en berättelse om min älskade Tuva. Jag tar den vid ett annat till fälle. Mitt hjärta blöder för dig. Har vi aldrig älskat så har vi aldrig gråtit. Har vi aldrig skrattat har vi aldrig kännt lycka. Kramis:love:

Sänder er en tanke jag med.. min tävlingshäst blev påkörd efter att ha smitit från hagen. Vi hann fram precis efter smällen och jag hann säga adjö med hans huvud i mitt knä där vid vägkanten... Det är över 10 år sedan nu men en ständig påminnelse om att uppskatta det man har, varje dag och i vått och torrt.

En styrke kram i din sorg. Vet hur det är att hitta döende häst i hagen (mitt halvårsföl).

Tror dessutom att jag sett King och har kort på honom som yngling då jag har hans halvsyster (vars farfar är CF så de är släkt på två håll).

Måste bara förtydliga att det är Stillbee som förlorat King, jag lade bara in ett par fina bilder på honom som jag fotat :)

Jag fick i våras ta bort min häst Donna pga av fång.:cry: Hon var min första quarter och även den häst som har betytt mest för mig. Och nu, i jakten på en ny häst känns det som att ingenting duger - för de är ju inte Donna. Inte för att hon var perfekt på nått sätt, för de fanns en hel del problem. Men att hitta en sån där vän igen är inte lätt!

27910705.jpg

Min älskade häst Ivanja som jag ägde i 9 år togs bort från mig nu mars månad efter att ha fått en spark i hagen.Akut avlivning...så jag vet hur det känns.Så jag är ledsen för din skull.Hade precis kommit igång med min häst som skulle ut på tävlingsbanorna i år...men hann aldrig.

Liknande trådar

Gnägg Tårarna rinner efter ett samtal. Lillasysters älskade ponny finns inte mer. I maj 2012 började vi leta en ny ponny till...
Svar
3
· Visningar
1 392
Senast: Magiana
·
B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
6 204
Senast: annathegreatest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar