eliviran
Trådstartare
Är lite orolig för min ponny då han visar symptom på vad jag tror är en förkylning, men kanske är något annat... Har kollat lite i böcker och så men tycker det är bra att man kan fråga här iaf.
Han är en maxad C-ponny med lite fullblod i sig så han är ganska liten och nätt. Han blir riden ca 40 minuter (skritt, trav och galopparbete ibland hoppning uteritt varannan vecka ca) ungefär 5-6 dagar i veckan.
En viktig sak är att han är 21 år gammal. Det som oroar mig är att han har börjat flåsa i galoppen (sedan ca en och en halv vecka tillbaks), blir mer svettig än vanligt, det rinner ur näsborrarna och ögonen.
Vad tror ni? Vad tycker ni att jag ska göra?
Jättetacksam för svar!!
Känn er fria att skriva om ni har någon fråga om något jag glömde skriva!
Han är en maxad C-ponny med lite fullblod i sig så han är ganska liten och nätt. Han blir riden ca 40 minuter (skritt, trav och galopparbete ibland hoppning uteritt varannan vecka ca) ungefär 5-6 dagar i veckan.
En viktig sak är att han är 21 år gammal. Det som oroar mig är att han har börjat flåsa i galoppen (sedan ca en och en halv vecka tillbaks), blir mer svettig än vanligt, det rinner ur näsborrarna och ögonen.
Vad tror ni? Vad tycker ni att jag ska göra?
Jättetacksam för svar!!
Känn er fria att skriva om ni har någon fråga om något jag glömde skriva!