Förkyld häst..

F

Franko_81

Jag tror att min ponny har blivit lite förkyld, endast vitt snor och igår så hostade hon 1 gång när ja red så jag skrittade hem igen.
Men kan man rida när hästen är lite förkyld? :o

Sv: Förkyld häst..

Det är klart man kan !, mitt gamla fullblod hostade och när jag red honom så tyckte han det var skönast at5t hosta "ut" allt, och när han fick göra det gick ridpasset utan problem. så fortsätt rid du, men tänk på att han inte gör det med flit och ge efterpå tygeln.

Sv: Förkyld häst..

Ta tempen på din häst och kolla den så att den inte har feber. Så länge snoret är vitt så är det ingen större fara. Men var lyhörd för hur hästen verkar. Tänkt på hur du själv kan må när du är förkyld! kan vara en bra ide att rida lungt utan större krav. Skritt o lite trav i skogen typ. Men du känner nog om hästen mår så dåligt att den inte orkar jobba..

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar