Jag förstår att det jag tycker är "icke-gott" kan smaka toppen för andra!
Det är inte mitt problem med energidrycker.
Jag vet också att det finns många som vare sig gillar te eller kaffe.
Efter att ha läst i tråden, så ser jag att det är mer populärt än jag trodde.
Men hur mycket är marknadsföring och hur mycket är "jättegod dryck"?
Alltså en av sakerna jag försökte få fram är att "bli pigg" med hjälp av koffein, inte är samma sak som "att få energi".
Energi får man av sockerarter som höjer blodsockret, medan koffein "stimulerar hjärnan" utan att ge mer energi till det metaboliska systemet.
Det som också är underligt, är att energidrycker med socker i, ofta innehåller mer socker än t.ex. Coca-cola (välj valfri läsk).
Läsken ses som "jättedåligt för att den innehåller socker", medan ungdomar som är storkonsumenter av energidryck, verkar se den som "nyttig och bra".
Är det marknadsföring mot en trendkänslig grupp som skapar populäriteten?
Att energidryckerna kopplas ihop med gym-kultur?