Förhindra.....

Esswe

Trådstartare
Hej hur ska man förhindra att hästen får styltor i skorna?

Ska ut och tolka eller rida på långtur och då är det ju bra om det inte fastnar för mkt snö i skorna på hästen.

Hittade ingen tråd om detta nämnligen
 
Sv: Förhindra.....

Eller om hästen kanske är skodd nyss så kan du göra egna sulor av plastlock till glasbyttor. Klipp de lagom stora o kila in dem mellan sko o hov. Det hjälper lite iaf :D Sen finns ju massa andra tips som matolja, tjära, stearin o liknande :D
 
Sv: Förhindra.....

Snösulor är nog enda sättet tror jag, sätt på sånna som går över hela hoven om du vill förhindra det på bästa sätt. Och ha med dig hovkrats för säkerhets skull. Ta på broddar och ut och ha kul! :bump:
 
Sv: Förhindra.....

Snösulor är nog enda sättet tror jag, sätt på sånna som går över hela hoven om du vill förhindra det på bästa sätt. Och ha med dig hovkrats för säkerhets skull. Ta på broddar och ut och ha kul! :bump:

De som täcker hela sulan är vanliga sulor. För att skydda sulan pga olika saker. Snösulor är de som har en kanal runt om bredvid skon :D
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 277
Senast: Fazeem
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
629
Senast: Ninnurur
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
368
Senast: Sryoqwe
·
Skola & Jobb Skulle gärna köpt Sketchers, men de är en smula för dyra. Vilka är era bästa tips? Har Jalas nu och de är ingen hit (för). Får ont i...
Svar
8
· Visningar
335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp