Förhårdnader

C

Cassie_

Denhär tråden kanske passa bättre här än på utrusning då det gäller en westersadel.
Jag köpte en westernsadel till min Shetlandsponny för några månader sedan och tycker att det har fungerat jätte bra! :) Han har visserligen varit lite sur och grinig när jag spänner sadelgjorden men det har han alltid varit p.g.a osäkerhet från hans sida eftersom han blivit felbehandlad förut.
Idag när jag spände sadelgjorden kände jag lite extra på de ställen gjorden sitter och vid "armhålan" eller vad man ska kalla det! Där var det som förhårdnader, såna man kan få i händerna eller på fötterna ni vet :crazy: Det var väl kanske fem stycken på varje sida och nu undrar jag om någon vet vad det kan bero på? Sadelgjorden måste ju ligga väldigt fel på honom? Det har inte varit problem med det när jag använt vanlig sadel.. Kan det vara så att sadeln inte ligger riktigt bra utan åker fram och tillbaka som har gjort det?
 
Sv: Förhårdnader

Det var väl som skav, men de var hårda! Pälsen hade försvunnit så det var bara hård hud.
 
Sv: Förhårdnader

Då är det väl antagligen sadelgjorden som skavt emot. Fasst det ska den ju inte göra.. hm.. Vad är det för material?
 
Sv: Förhårdnader

Kan det vara så att sadeln inte ligger riktigt bra utan åker fram och tillbaka som har gjort det?

Visst kan det va så, och dra man då även åt sadelgjorden för att den ska sitta, (för hårt) så blir det ju ännu mer fel och naturligtvis så kan ju skav uppkomma....eller kanske du bara behöver byta sadelgjorden, finns ju anatomiska om det nu bara bero på den...;)
 
Sv: Förhårdnader

detta kanske är lite varmt nu inför sommaren, men en fårullstunnel som man trär på sadelgjorden brukar de flesta hästar gilla.
 
Sv: Förhårdnader

Vad det är för material.. Jaaa, det är en westernsadelgjort i alla fall. Nåt hårt ludd av något slag :p
 
Sv: Förhårdnader

Rebeccah skrev:
detta kanske är lite varmt nu inför sommaren, men en fårullstunnel som man trär på sadelgjorden brukar de flesta hästar gilla.

Bra idé! Ska genast införskaffas!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 383
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Terminens sista två lektioner blev en hopplektion och en dressyrlektion. På sista hopplektionen fick jag rida Juvelen, den unga...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Måste bara skriva av mig, så att jag slipper gå runt och slösa energi på det... Jag har blivit anklagad för att stjäla i stallet...
2
Svar
25
· Visningar
5 482
Senast: Praefatio
·
C
Utrustning ...Visste inte riktigt vad jag skulle kalla det :p Jag köpte en westernsadel till min Shetlandsponny för några månader sedan och tycker...
Svar
1
· Visningar
545
Senast: Cassie_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp