Förhandlingsklausul i hyreskontrakt

Wysiwyg

Trådstartare
Ska för första gången skriva på ett förstahandskontrakt och undrar lite om kontraktet!

Fick kontraktet skickat till mig av hyresvärden och allt om trappstädning och hushållsel etc var kryssat i förväg av hyresvärden. Det enda som inte var förkryssat var förhandlingsklausulen. Det står en lång radda om att parterna förbinder sig att överenskomma om de hyror och de andra hyresvillkor som bestäms mellan ägaren&Sveriges Fastighetsägarförbund och organisation av hyresgäster. Sen nedanför är det "Med organisation av hyresgäster ovan avses:'" och så 2 alternativ, den ena är "Hyresgästernas riksförbund" och den andra är en "Annan, nämligen..".

Det är väl huruvida jag vill att Hyresgästföreningen ska företräda mig i förhandlingar om hyran? Om jag inte klickar i den vill jag inte ha något företräde och får därför förhandla om hyran själv (dvs i praktiken inte alls)? Eftersom de inte är ikryssade antar jag att jag ska kryssa i dem själv innan jag skriver på?

(Åh jag ser nu när jag skrivit detta att svaret är ganska självklart men jag känner mig lite högtidligt nervös så skriv bara att det är så jag ska göra så jag kan känna mig lugn sen :D )

67 pers och inte en enda som kan säga något lugnande? :p

Som den vuxna och mogna människa jag är ringde jag mamma för råd. Nu är rutan ikryssad och papperna påskrivna!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka