_Peplis_

Trådstartare
eller dubbelsadelgjord att ha om utifalla att något skulle hända m den andra i terrängen..
Anser ni det nödvädnigt? Om ni har en sådan..vart hittade ni den?

Jag tycker den är väldigt viktig! En extra säkerhet som gör att sadeln håller sig på sin plats.

Finns nog att köpa i de flesta affärer. Annars fråga på galoppforumet för det är från galoppen förgjorden kommer

Jag köpte min i flyinge.......vet inte om den går att beställa över internet.......

Jag har oftast övergjord i terrängen.
Mina har jag köpt på hubertus i Malmö...

Jag tycker den är väldigt viktig! En extra säkerhet som gör att sadeln håller sig på sin plats.

Finns nog att köpa i de flesta affärer. Annars fråga på galoppforumet för det är från galoppen förgjorden kommer
men vad är bäst? En förgjord (är väl egentligen en halv sadelgjord) eller en övergjord?

Lite konfunderad efter att ha sett att man har så olika. :confused:

en förgjord är ju en sådan man har framför sadeln så att den inte skall åka fram och det gör ju ingen nytta om sadelgjorden går av :confused:

Själv använder jag bara övergjord i svårare klasser där ansträngingen på hästen och lädret blir större. I lättare klasser har jag det inte, jag kontroller sömmarna och utrustningen noga istället.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 263
Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
825
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar