Forever Runner stulen

Nafayette

Trådstartare
Åter en gång har italiensk häst stulits..

Spekulation denna gång är att han har hamnat i södra delen för så kallade illegala gatlopp.

Hittat en del filmer som deltagare och publik har filmat på dessa lopp.

Här är ett, av väldigt många exempel på avskyvärd hästkapplöpning

:mad::mad::mad::mad:

ILLEGALA GATLOPP

Sätter ni på ljudet så hör ni hur hästarna hetsas av motorcyklarna bl.a

Fy fan rent ut sagt.

AM

Sv: Forever Runner stulen

Fy vad grymt!! O ännu att han slår hästen om o om igen, trots al jävulskap runtomkring! :mad:

Det borde vara skottpengar på såna jävlar !!!! Fy fan !!! Vad fan gör myndigheterna för att stoppa vansinnet ?

Vad gör vi?
Jag tycker buke borde starta ett uppror och skicka till italienska ambassaden.

ush hur kan man göra så mot dem stackars hästarna :cry: Det verkar vara asfalt dem springer på :eek::mad::cry:
Dem borde åka till :devil: allihopa

KL

Vi kan knappast göra så mycket åt det, förutom att gardera oss att våra hästar inte säljs ner dit.
Ja, ni förstår nog vad jag menar...

För övrigt är det illegala lopp som carabinierin (militärpolis) mycket väl är medvetna om. Och sjäva spelar i.

Södra Italien har stundtals "egna" lagar där det är bäst att knipa käft.

Allt skit som går att tjäna pengar på där är ofta organiserat av maffian.

För oss, här uppe i Norden, är dylika saker totalt ofattbara.
Där nere är det vardagsmat.

Tävling"reglerna" varierar i dessa lopp.

Först i mål...
Den som blev kvar...
Trav..
Galopp..
Pass..
Mot klockan..
Längst sträcka..

Osv..
Och ja. I stort sett alltid på asfalt.
Finns filmer där dom tävlar på motorväg på natten.
Men även lopp som görs i kuperad terräng på slingriga bergsvägar..

:mad::mad:

AM

KL

Vi kan knappast göra så mycket åt det, förutom att gardera oss att våra hästar inte säljs ner dit.
Ja, ni förstår nog vad jag menar...

För övrigt är det illegala lopp som carabinierin (militärpolis) mycket väl är medvetna om. Och sjäva spelar i.

Södra Italien har stundtals "egna" lagar där det är bäst att knipa käft.

Allt skit som går att tjäna pengar på där är ofta organiserat av maffian.

För oss, här uppe i Norden, är dylika saker totalt ofattbara.
Där nere är det vardagsmat.

Tävling"reglerna" varierar i dessa lopp.

Först i mål...
Den som blev kvar...
Trav..
Galopp..
Pass..
Mot klockan..
Längst sträcka..

Osv..
Och ja. I stort sett alltid på asfalt.
Finns filmer där dom tävlar på motorväg på natten.
Men även lopp som görs i kuperad terräng på slingriga bergsvägar..

:mad::mad:

AM

som många itlienare uppe i norr säger:

" dela av den södra delen och låt det få bli ett eget land"

det är ett helt annat folkslag nere i söder, jag vet, har jobbat där....:crazy:

Torre Annunziatas snabbaste häst kan man hitta här:

Asfaltslöp

Tyvärr så lämnas sedan vissa startande därhän då dom inte har uppfyllt kraven.
I denna sekvans, som känsliga bör ej titta på, så hittas en häst just vid dom där sophögarna från filmen tidigare.
Innevånarna är väldigt upprörda över denna typ av tävling. Men även nedslagna då dom vet att inget kommer att göras och att i morgon ligger det säkert en till vid vägkanten.
(fritt översatt)

SOPOR?

AM

Torre Annunziatas snabbaste häst kan man hitta här:

Asfaltslöp

Tyvärr så lämnas sedan vissa startande därhän då dom inte har uppfyllt kraven.
I denna sekvans, som känsliga bör ej titta på, så hittas en häst just vid dom där sophögarna från filmen tidigare.
Innevånarna är väldigt upprörda över denna typ av tävling. Men även nedslagna då dom vet att inget kommer att göras och att i morgon ligger det säkert en till vid vägkanten.
(fritt översatt)

SOPOR?

AM

e detta längesen?
vad är det för häst?
fy vad hemskt.. hmm.. sån tur va så såg jag ingen häst vid gatan när jag va där.. men dock så letade jag inte efter en heller

jág undrar vart det är nånstans dom kör, eftersom att dom gör det på ljusa dagen...

när jag bodde där vet jag att dom hade tagit några som ridit fort på en stor väg utanför napoli. stod i tidningen om det!

träffade oxå en kille på sicilien som red galopphästar på vägen....

Fy fan,det är ju fullt av sånna filmer på You Tube. Enda positiva jag ser är att ingen använder hjälm. Man förstår ju varför,ingen av dom har ett huvud att vara rädd om.FY FAN!!!

Jag kan inte förstå hur i h-vete människor kan vara så grymma mot djur. Fyfan, man måste skämmas för sin egen ras. Har varken hov eller vett i skallen.

Som någon annan nämnde i tråden, så håller jag totalt med; Det borde vara skottpengar på såna jävlar !!!!

Fy faan..
Höll på att drämma näven genom datorskärmen!!!
Man känner sig så jä**a maktlös:cry::cry::cry:

Jag tycker oxå det är hemskt men det finns mkt som är hörsägen..

Ang fallet Forever Runner..... Det är väldigt ofta Italien går ut med stulna och kidnappade hästar, lika ofta är det bara försäkringsbedrägeri. Hästarna är döda och det får man inga pengar av....Tyvärr men fler i länder söderut har inte samma syn pådjur överhuvudtaget som vi här uppe har...
Men dra inte alla över en kam e ni snälla... Det finns många söderöver som dyrkar marken deras hästar går på!!

Jag har jobbat på Sicilien några år av mitt liv och sett både bra och dåliga saker!!! Även blivit erbjuden att köra gatlopp som är illegalt i hela Italien men har alltid tackat nej. Körde in en ponny som jag hade kunnat vinna mkt med men nej tack, deltar inte i sådant. Dessutom är det väldigt riskabelt för kuskar med vanlig körlicens att delta för det är ofta razzior, och då menar jag ofta, och har du licens blir den indagen för alltid!!

Stöde inte denna hästhantering på något sett, det är fruktansvärt att det finns människor utan hjärta men även i södra Italien, finns d dom som avgudar sina djur...

Ticketack!

KL

Märkligt.
Idag, så lägger Aftonbladet ut samma filmsnutt som jag la in i ursprungsinlägget för 14 dagar sedan.

Kommentarer typ "alla chockade "ingen visste". :confused:

Nog borde folk ändå veta hur det går till söderöver?

AM

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka