_Peplis_
Trådstartare
Min häst och hennes hagkompis fodras nu med hö i hagen dagtid, vi har olika hö och min häst går alltid och käkar upp den andra hästens hö först. idag la jag den andra hästens hö underst i högen o hennes ovanpå, men hon knuffade undan sitt eget hö och började käka på kompisens hög (dom äter ur samma hög..) så hon föredrar helt klart det andra höet. Det är olika grässorter också, hennes hö är mer mjukt och mitt är mer stråaktigt. I boxen är det inga problem hon äter upp natthöet som hon ska..
Men vad ska man göra? Har köpt in ett lass m detta hö som ska räcka fram till jul och tänkte köpa av samma bonde igen..men ska jag byta till samma hö som kompisen har?
Vad skulle ni göra, det handlar ju bara om 2kg i hagen, men ändå..man vill ju deras bästa
Men vad ska man göra? Har köpt in ett lass m detta hö som ska räcka fram till jul och tänkte köpa av samma bonde igen..men ska jag byta till samma hö som kompisen har?
Vad skulle ni göra, det handlar ju bara om 2kg i hagen, men ändå..man vill ju deras bästa