"förebyggande" mot belastningsfång?

P

Pockymon

\"förebyggande\" mot belastningsfång?

Detta må låta lite knasigt, men jag vill ha alla former av tips, fång är ju fång såklart osv. men ja läs på;

hästen har inte fått belastningsfång än; men kan hända att det blir av då han har belastat helt åt helskotta fel pga en knäskada i ena frambenet.
vi ska in på klinik osv så allt sånt är "klart" :D

men jag vill ha alla möjliga tips som gör allt förutom att göra det värre om ni förstår ? :)

ös på; även om det är kört att ens försöka så vill jag ändå; vet att han inte blir frisk om det nu bryter ut o det kanske inte då hjälper med lite hinkar me kallvatten hit o dit utan då gör man ju såklart en ordentlig insats; men ni förstår ? :)

Re: \"förebyggande\" mot belastningsfång?

Korta trakterna och korta tån (i korta ordalag). Då får hoven de bästa förutsättningarna för att inte skadas av ett fånganfall (eller att inte drabbas).
Läs mer på: http://barfotahast.has.it/ bland annat.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 300
Senast: Sasse
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 144
Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 398
Senast: nilie
·
Kropp & Själ Jag har börjat inse att jag inte riktigt kan hantera det här med Corona och allt som händer i världen just nu. Att jag inte är ensam som...
Svar
16
· Visningar
2 182
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII