Före och efter bilder!

_moa_

Trådstartare
Jag har skrivit någon tråd om min tjocka hund. Hunden i fråga brukar vara hos min mormor och morfar på dagarna eftersom hon inte kan vara själv. Mat intaget brukar se ut ungefär såhär;

Morgon: Gröt men skinksmörgås.
Förmiddagsfika; Skorpa.
Middag; En rejäl portion av den potatis, ris eller något samt massa kött. Morötterna är väl det enda okej men den maten.
Fika; Bullar och kakor.

Ja ni förstår ju själva. Efter massor av skällning från min sida har jag fått ner det till.
Morgon; Smörgås.
Förmiddagsfikat; har dom tagit bort. Alltså dom fikar inte förmiddag längre för det går ju inte om hunden inte kan få ngt.
Middag
; Torrfoder utblandat med kött.
Fika; smaka på bulle och skorpor.

Ja ni förstår ju själva. En tjock hund var resultatet! Vågen stod som mest på 38,5 kg:crazy: Det som har varit svårt är att få mormor och morfar att förstå, dom vill inte lyssna att hunden behövde gå ner i vikt. Även om hon motionerades någon timme om dagen hjälpte ju inte det!

Nu under sommaren har jag inte haft jobb och har alltså haft möjlighet att vara hemma. Till blå stjärna åkte vi för skabben och passade då på med att få hjälp med bantningen. Hon åt ett tag i våras R/D och då fick hon sådan diarré i typ 11 dagar. Fick istället prova något som heter obisiti eller nått sådant. Det har fungerat kalas. Hon har motionerats jätte mycket. Promenader och massor av bus! Sådan stor skillnad på hunden alltså! Även om hon gått mycket tidigare men nu när hon är smalare så är hon så piggare.

Så här såg hon ut i vintras. Alltså 38,5 kg.
nellygammal.jpg

Och såhär såg hon ut förra veckan, 32 kg.
nellyny.jpg

Nu är det endast 2 kg kvar innan hon är nere på sin vikt! Eller ja dom sa att hon helst skulle gå ner till 30 men 32 är okej men vi vill försöka få ner henne liite till.
Hon ser tjockare ut än vad hon faktiskt är för hon har väldigt hängiga bröst efter en jobbig juverinflamation efter första löpet.

Men visst syns det skillnad?

Några fler som haft överviktiga hundar som nu är i bättre hull?

Sv: Före och efter bilder!

Skönt att det går åt rätt håll!

Personligen skulle jag få ett riktigt utbrott på någon som gödde min hund sådär :angel:

Min hund som varit otroligt mager (Var nere i strax under 30 kg) blev ett tag SMÄLLFET. I samband med att ämnesomsättningen sjönk efter kastrationen OCH att magen blev bra (kronisk tarmsjuk). Jag matade ju på som vanligt, och en dag så jag... POFF! Smällfet! Han fick dock bara vara fet i 3 veckor, då hans hemska matte hårdbantade fetisen.

Som fetast vägde han 47-48 kg. Som smalast 29 kg.

Tror allt jag har bilder på smalisen/fettot och den normala :angel:

1. (Focus mager som en sticka, men inte så smal som han var någon månad innan. Sen blev han fin i hull!)
foreefter2.jpg

2. (Focus blev supersmal igen då magen bröt ihop. Och därefter frisk och kastrerad.. = fet)
focusfet1b.jpg

2b. (Focus fet. Kortet taget samma helg som föregående)
mattefocus1bliten.jpg

3. (Focus normal)
foleta4b.jpg

malle19.jpg

malle18.jpg

(Två sista bilderna stulna av Malin N. http://www.bruksras.se)

Senast ändrad:

OJOJ vad mager han var :eek:
Men fin på "efter-bilden" :love:

Ja, gör gärna de:mad:
Jag ska komma och figga för dej och Piru så ska du få se vad vi kan :devil:

Ta Jääkäri i fullt modprov istället mycket roligare sen kan vi köra Piru i alla trägningasfaser så jag kan få skratta lite efter allt skit som varit runt mig de senaste veckorna.

Ta Jääkäri i fullt modprov istället mycket roligare sen kan vi köra Piru i alla trägningasfaser så jag kan få skratta lite efter allt skit som varit runt mig de senaste veckorna.

Det kör vi på :D

Aa, just de.. Då kan du få figga Midas, han är nämligen extremt duktig på att hitta de känsligaste området hos karlar:devil:;)

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
Senast: Myrten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ställde mig på vågen häromdagen. ... (Tänk att en sådan liten handling kan få såna följder...) Det visade sig att jag hade gått upp...
2
Svar
29
· Visningar
5 247
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Hej! Såhär ligger det till, en nära vän till mig har spenderat senaste året arbetandes utomlands. Hennes nu 7-åriga kastrerade blandras...
Svar
7
· Visningar
1 322
Senast: wellanw
·
Övr. Hund Jag och min sambo har länge pratat om att skaffa en hundvalp och nu har båda våra liv gjort det möjligt. Det lär inte ske förrän till...
Svar
11
· Visningar
2 098
Senast: Aningsfull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka