Sv: Före och efter bilder
Hm, nu är kanske inte detta exakt vad du söker, och jag har även visat honom i flera andra trådar, men jag känner för att vara lite tjatig då ändå
Detta är Nökle, han är 14 år och hingst. Han kom hit i detta skick för 5½ månad sen, då riden mer eller mindre ganska kontinuerligt. Med gaffelbandskada, samt en mängd olika låsningar plus problem med ett ligament i vä. bak-knä.
Efter 3 månader hade han hämtat sig en hel del och vi jobbar honom från marken, sadeln är inte hans, bara för att han skulle ha något där.
Nu har han fyllt ut, fått mer rumpa, fortfarande lite för mkt triceps i min smak men han avlastar fortfarande sitt onda vänstra bak-knä från och till.
Och hals....
Vi sitter lite på honom då och då, bara för att, det är ju tråkigt med agility i det oändliga plus att han älskar när vi sitter på honom, han sträcker upp sig och blir en häst för en kung:
Som ni ser är han inte riktigt färdig för ryttare, vi fortsätter att jobba honom från marken och nu äntligen börjar han sträcka ut, söka sig framåt och balansera, det är en fröjd att se!
Han är nu genomgången av veterinär nyligen som gett klartecken för att börja avancera och öka träningen till fler timmar i veckan, just nu får han gå ca: 2 h varannan dag. (Bara skrittarbete)
Jag jobbar i övrigt med hans benlyft, hans balans, (Ser kul ut, han har 6 stockar i hagen där han tränar själv, han har förstått att han ska gå fram och tillbaka igen, och han går verkligen in för sin uppgift)
Linan hänger med, ibland med bett, ibland utan, ibland med linan runt rumpan, ibland i fri form.
Han har ett mkt fult rörelsemönster bak och det ändrar sig för varje dag, han mår bäst när han gått mest.
Ska bli spännande att se vad ni andra ska visa!!