neywaz
Trådstartare
Jag blir lite fundersam över mina hästar ibland. Det är tre vuxna arabston (varav två är mina och som har ett varsitt föl). Ett ettårigt sto, ett nyinköpt 8-månaders föl och en shettisvalack. 8 hästar alltså. Dessa går i en hage på 15 hektar och jag ser dem ofta utspridda? Ibland kan ett par hästar vara längst bort så man inte ser dem, någon ligger ensam eller parvis och sover nere i lösdriften och de andra står vid foderbordet. Till exempel.
Det är väldigt god sammanhållning och ett stort lugn, mycket sällan sura miner och för det mesta så står de ju ändå tillsammans och äter eller liknande. Vad jag undrar är om det är normalt att de sprider ut sig ibland, det händer till och med mitt i natten att jag får gå och leta hästar för två eller tre är "borta" och så hittar man dem helt obekymrade en halv kilometer bort?
Någon som har en förklaring eller sett något liknande?
Det är väldigt god sammanhållning och ett stort lugn, mycket sällan sura miner och för det mesta så står de ju ändå tillsammans och äter eller liknande. Vad jag undrar är om det är normalt att de sprider ut sig ibland, det händer till och med mitt i natten att jag får gå och leta hästar för två eller tre är "borta" och så hittar man dem helt obekymrade en halv kilometer bort?
Någon som har en förklaring eller sett något liknande?