Fördjupningsarbete i foder

Minelli

Trådstartare
Jag och en kompis ska göra ett fördjupningsarbete (högskolenivå) om foder. Men vi vet inte riktigt om vad, så ja behöver tips? Vad vill du att vi ska ta fram info om? Antingen nåt rent teoretikst eller så gör vi en undersökning.

Sv: Fördjupningsarbete i foder

Hmm... måste fundera lite. Finns ju massor men sen kanske det redan finns en massa om just dem... t ex kan man aldrig få nog info om fång och orsaker till det. (även om det redan finns ganska mycket forskning)

Kan ni inte göra en undersökning där ni tar reda på om det skiljer sig hur man och med vad man fodrar inom olika hästbranscher, tex trav, galopp, distans, dressyr, hoppning mm. Mängden foder skiljer sig naturligtvis efter hästens arbete, jag tänkte mer på om man använder färdigfoder, koncentrat eller egna blandningar osv, olika "underverkspreparat" mm.

Hur påverkas egentligen hästarna av det allt populärare ensilaget?
Finns det kopplingar/samband till de förgiftningsfall man sett på senare år?

Hur påverkas egentligen hästarna av det allt populärare ensilaget?
Finns det kopplingar/samband till de förgiftningsfall man sett på senare år?

Ja det tycker jag var en bra idé också. :idea:
Har för övrigt inte kommit på nåt själv.

Granska utfodring på en ridskola, större hästanläggning eller snarare jämför olika anläggningar

Kan ni inte göra en undersökning där ni tar reda på om det skiljer sig hur man och med vad man fodrar inom olika hästbranscher, tex trav, galopp, distans, dressyr, hoppning mm. Mängden foder skiljer sig naturligtvis efter hästens arbete, jag tänkte mer på om man använder färdigfoder, koncentrat eller egna blandningar osv, olika "underverkspreparat" mm.

Håller helt med! Skulle vara jätteintressant att se de eventuella skillnaderna!! Ni kan väl lägga ut arbetet här sen så vi får läsa... :)

Ytterst intressant. Jag vill gärna läsa det arbetet!

Ett arbete om alla termer och vad det betyder. typ smrb och så vidare, som en handbok för dummies (jag)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 558
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 963
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 131
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka