Sv: Fördela foder över dagen
Mina två hästar äter nio respektive tolv kilo hö/dag, och hos oss ser det ut så här:
Morgon-utsläpp: Någon gång mellan halv sex och sju, beroende på veckodag och vem som släpper ut. De får oftast halv sex på vardagarna, senare på helgerna. Jag hade gärna gjort så som ni gör, att de hade fått frukosten inne, eftersom jag har en gammal häst som äter långsamt, men samtidigt behöver få i sig, och en liten, glupsk rackare som lägger på sig 50 kg bara av att titta på ett höstrå och äter jättefort. De får i vilket fall tre kilo var på morgonen.
Lunch: Någon gång mellan ett och tre på eftermiddagen, beroende lite på hur folks övriga tider ser ut. Ytterligare tre kilo var. Jag tycker lunchen är i senaste laget, men de andras hästar går in mycket senare än mina, så det blir för stort glapp för dem om de får tidigare.
Insläpp: Någon gång mellan arton och nitton, tidigare om vädret är värdelöst. Tre kilo till den gamla hästen, ett till unghästen, inne i boxarna.
Kvällsfodring: Mellan 21-22 någon gång. Lite senare fredagar och lördagar, så att det går att ligga en timme extra för den som släpper ut nästa morgon. Ytterligare tre kilo till den gamla, två till unghästen.