Förbygel vs. Brösta?

dotzie

Trådstartare
Imorrn ska jag till Ullared, Gekås och jag har tänkt köpa antingen en brösta eller en förbygel till min ponny nu när vi börjat hoppa så smått och hon behöver martingal.
Men bara om det är någorlunda fint läder. ;)

Nu rider jag med enbart martingal och jag är nöjd med den men den är brun och resten av utrustningen svart...:S
Sen så vill jag ha snabbknäppe vilket inte finns på martingalen....

Men till själva frågan: vad av förbygel eller brösta är bästa att rida med även när man inte hoppar? Alltså vanlig "fritidsridning"?
För jag vill inte det ska hindra henne från något utan vara bekvämt och vad är då bäst att välja? Eller skulle ni bara behållt martingalen om den passar bortsett från färg, eller skulle ni köpt en ny svart martingal?

Nyfiken på era åsikter så peppra på nu. ;)

Sv: Förbygel vs. Brösta?

En förbygel.
Dom flesta går det även att ta av själva martingalen på nu.
Jag köpte en ganska så fin svart föbygel med mörkblå resår på just på Gekås.
Men tyvärr var den förliten :crazy: ..

En brösta kan väll lätt trycka lite för mycket på hästens strupe ?
Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men jag har för mig att det var något liknande..

Det var den jag köpte, den med mörkblå resår men är det verkligen en förbygel? Den såg mer ut som en v-.formad brösta...
Den borde ju inte trycka på struphuvvudet då eftersom den är v-formad och inte en "hoppbrösta" eller?
Fanns bara full och cob men jag köpte en cob trots att ponnyn är en liten c.... annars fåt jag minska den så gott jag kan. :) Köpte också ett HMC träns, inte fejk! ;) för endast 179 kr med pullarnosgrimma. :d Fasst det kan tänkas jag byter till remonten som jag har på det nuvarande tränset.

Kan du inte lägga ut bilder? Jag ska till Gekås snart :bump:

Jag ska med dit snart oc behöver en martingal :D BILDER :angel:

En förbygel.
Dom flesta går det även att ta av själva martingalen på nu.
Jag köpte en ganska så fin svart föbygel med mörkblå resår på just på Gekås.
Men tyvärr var den förliten :crazy: ..

är förbyglarna små i storlekarna från gekås? (ullared :))

Det fanns bara strl cob och full, men storlekarna såg små ut, ja. Hoppas bara den är tillräckligt liten för min lilla c-ponny....xP

Liknande trådar

Utrustning Ja, finns det ens några längre? Hittar bara en massa förbyglar men det hoppar jag med, när jag rider ut vill jag kunna ha en graman på... 2
Svar
29
· Visningar
3 207
Senast: palle
·
F
Hoppning jag ska köpa något av dessa, har bara haft martingal förrut då jag tycker om det,men den gick sönder så jag måste köpa nytt igen. jag...
Svar
7
· Visningar
1 504
Senast: Grinch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka