dotzie
Trådstartare
Imorrn ska jag till Ullared, Gekås och jag har tänkt köpa antingen en brösta eller en förbygel till min ponny nu när vi börjat hoppa så smått och hon behöver martingal.
Men bara om det är någorlunda fint läder.
Nu rider jag med enbart martingal och jag är nöjd med den men den är brun och resten av utrustningen svart...:S
Sen så vill jag ha snabbknäppe vilket inte finns på martingalen....
Men till själva frågan: vad av förbygel eller brösta är bästa att rida med även när man inte hoppar? Alltså vanlig "fritidsridning"?
För jag vill inte det ska hindra henne från något utan vara bekvämt och vad är då bäst att välja? Eller skulle ni bara behållt martingalen om den passar bortsett från färg, eller skulle ni köpt en ny svart martingal?
Nyfiken på era åsikter så peppra på nu.
Men bara om det är någorlunda fint läder.
Nu rider jag med enbart martingal och jag är nöjd med den men den är brun och resten av utrustningen svart...:S
Sen så vill jag ha snabbknäppe vilket inte finns på martingalen....
Men till själva frågan: vad av förbygel eller brösta är bästa att rida med även när man inte hoppar? Alltså vanlig "fritidsridning"?
För jag vill inte det ska hindra henne från något utan vara bekvämt och vad är då bäst att välja? Eller skulle ni bara behållt martingalen om den passar bortsett från färg, eller skulle ni köpt en ny svart martingal?
Nyfiken på era åsikter så peppra på nu.