Förbygel storlek

Klaralarsson

Trådstartare
Planerar att köpa en förbygel (utan martingall), men är tveksam på storlek. Min häst är 157 i mankhöjd och är smäcker, inte mycket till bog.

Vad har ni för storlek och vilken storlek skulle ni tro passa? :)

Min smäckra Fröken är något högre än din häst, och jag har köpt en cob till henne. Den har varit i största laget (åt många håll).

Vilken storlek som krävs för din häst beror på typ, sort och märke. Tyvärr.

Förbyglar är svårt, min på ca 155 cm och mycket bog kan inte ha ponny och magdelen på Fullstorlekarna går oftast inte att spänna in så mycket som jag önskar.

Planerar att köpa en förbygel (utan martingall), men är tveksam på storlek. Min häst är 157 i mankhöjd och är smäcker, inte mycket till bog.

Vad har ni för storlek och vilken storlek skulle ni tro passa? :)

Tror cob kommer bli bäst i strl. Beror lite på de olika märkena också. Vissa skiljer sig rätt rejält tycker jag. Har full till de flesta av mina men dom är en bra bit större och högre än din kan jag tänka mig. Minsta hästen börjar på 165 cm. ;-)

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
289
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
491
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025