Förbundsbasen stolt över nya förbudet

Sv: Förbundsbasen stolt över nya förbudet

Jag tycker att det är korkat att prispengarna försvinner. Jag tror inte att det blir särskilt mycket billigare att tävla bara för att prispengarna försvinner. Nu finns ju inte minsta chans att vinna tillbaka något. Tur att vi går över på stor häst nu. Förresten så får nog majoriteten av barnen inte pengarna ändå, de går oftast till start o veterinäravgifter...

Tanken är väl god, men tävlingsmomentet försvinner ju inte, och det är inte konsekvent, eftersom du kan vara 13 år, rida stor häst och vinna pengar. Som arrangör vet jag dessutom hur svårt det där med hederspriser är. Man kan bli utskälld på en lokal tävling för att schabraket är fel färg, grimmorna man fått från en sponsor inte finns i fler storlekar mm. Blir tufft att få ihop det så flertalet blir nöjda. Men tanken att det ska bli billigare att tävla är ju bra, men jag tror det när jag ser det!

Pengar till barn förekommer inte i någon annan sport och det är dyrt att ha en hobby. Alla som inte är nöjda får väl lära sina barn att spela golf eller tennis, där kan man vinna dom verkligt stora pengarna om det känns viktigare än äran. Nej, se era barns ridintresse som en investering och en kul tid utan krav. Tids nog kan dom tävla om pengar på stor häst.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 643
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nästan nio år efter att förbudet infördes kan prispengar inom ponnysporten vara på väg tillbaka. Ridsportförbundets styrelse vill att...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (DN) Trots att superligan i hoppning utökades till tio lag lyckades inte Sverige behålla sin plats i högsta ligan. De svenska...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (DN) De flesta ägare älskar sina hästar. "Du kan tala illa om någons hustru, men aldrig om hans häst", heter det i trav- och...
Svar
1
· Visningar
960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka