Förbryllande försäkringspremie...

Immer

Trådstartare
Jag går nu in på femte året som hästägare och det är dags att betala försäkringen igen.
Min häst är en kallblodstravare som används som ridhäst. Hon är 13 år gammal och jag har följande försäkring på henne:
Agria Maximal Liv och användbarhet, livförsäkringsbelopp 25000
Agria utökad veterinärvård

På fakturan står att årspremien är 2280 kronor (vilket är den summa jag betalat de två senaste åren) - men summa att betala är 1825 kronor. Hur i all världen har man kommit fram till den summan? :confused:

Om jag sedan går in på Agrias sida och räknar ut premien där ska jag bara betala 1730 kronor!

Jag tänker ringa ombudet imorgon, men tills dess - är det någon som kan räkna ut hur det hänger ihop?

Immer

Sv: Förbryllande försäkringspremie...

De bjuder ju på Maximal vetrinärvård utökad i ett år nu.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik In intressant tank slog mig igår kväll efter en diskussion med en kompis. Vi diskuterade försäkring på hobbyhästar eftersom både hon och...
2
Svar
36
· Visningar
5 055
Senast: kryddelydd
·
Övr. Hund Okej att jag förstår det är dyrt för försäkringsbolagen med veterinärvårdsförsäkringar. Men seriöst - vad är det som händer med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 578
Senast: Picky
·
Ekonomi & Juridik Fick tips av en person att Agrias nya villkor som ska börja gälla ligger på hemsidan. Och de har ju försämrat KRAFTIGT, och jag begriper...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 248
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan För två år sedan bytte jag från Folksam till Sveland, då Folksam dels tog bort sin fasta självrisk och höjde premien med 1000:-. Premien...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: psychogrrl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama