Visst finns det hovslagare som inte borde kallas sig namnet ,inget försvar för dem.
Men den person du vill framhäva har knappast marknadsfört sig så man upplevt honom som ödmjuk och öppen med hästens bästa för ögonen.
Den person du vill framhäva som såå duktig har orsakat vissa hästar mkt smärta helt i onödan.)
Oopsie daisy!
Jag vet inte om jag framhöll en person alls, möjligen min egen erfarenhet.
Under mina kontakter med barfotaverkare och andra har jag hört både sorgliga och glada historier. Jag känner till lyckade och misslyckade fall.
Just Ove som jag träffat flera gånger har själv berättat om hästar som inte gått att rädda trots avskoning. Hovslagare, hästägare, veterinärer, kan vittna om skodda hästar som inte heller går att rädda, trots deras insatser.
Självklart kunde man hävda att den sanna hästälskaren överhuvudtaget inte skall ha fria vilda djur i fångenskap. Klart att de mår bäst i det fria.
Det rymdes många intressanta yttranden i tråden, som att man är med i fb gruppen svenska hovskolan för att på någon form av bekräftelse. Är man inte med i olika grupper just för att man har ett gemensamt itnresse och vill utbyta erfarenheter? Liksom här på Bukefalos.
Sedan är det upp till var och en att ta till sig det som föreslås eller inte.
Att dessutom gränsa till förtal i trådar är inte så fiffigt.
Men jag gissar att moderator har litet koll på sånt, det är väl därför endast initialer används av dig?
Mina hästar mår iallafall toppen. Särskilt fullblodet hade inte ens levt om hon inte skotts av, eftersom galoppträningen under hennes unga år lett till stora problem med för trång skoning.
Och de hålls helt öppet för alla att beskåda, bootade på vasst underlag, barfota dygnets övriga timmar.
Och strålrötan, som tråden ursprungligen handlar om, botar jag med silvervatten!