pulkaskurk
Trådstartare
Min häst har mer eller mindre stålröta på alla 4 vilket blivit värre nu under våren, värst är det på vänster fram där han även är lite öm om man trycker ganska hårt, finns röta även höger fram och minst på bakhovarna.
Den är inte jätteallvarlig, men det är ju aldrig bra med strålröta heller.
Det är ingen gegga i och luktar inte heller illa men man ser att dem inte ser ut som de ska.
Har varit i veterinärkontakt men min veterinär tyckte inte att det såg så illa ut men han tyckte ändå att jag skulle behandla genom att borsta rent och hälla på Trush Buster 2 ggr/vecka och resterande dagar väteperoxid eller Hovdesinfektion.
Tycker inte jag märker någon skillnad direkt
Så har ni några andra tips som kan tänkas fungera bättre?
Har fått ett tips om att dra av hästen skorna för att då strålarna skulle aktiveras bättre och snabbare läka. Tror inte hästen skulle vara ömfotad i hagen men det skulle inte gå att rida på honom då
Men gör det verkligen så pass stor skillnad att det skulle hjälpa?
Tacksam för vettiga svar..
Den är inte jätteallvarlig, men det är ju aldrig bra med strålröta heller.
Det är ingen gegga i och luktar inte heller illa men man ser att dem inte ser ut som de ska.
Har varit i veterinärkontakt men min veterinär tyckte inte att det såg så illa ut men han tyckte ändå att jag skulle behandla genom att borsta rent och hälla på Trush Buster 2 ggr/vecka och resterande dagar väteperoxid eller Hovdesinfektion.
Tycker inte jag märker någon skillnad direkt
Så har ni några andra tips som kan tänkas fungera bättre?
Har fått ett tips om att dra av hästen skorna för att då strålarna skulle aktiveras bättre och snabbare läka. Tror inte hästen skulle vara ömfotad i hagen men det skulle inte gå att rida på honom då
Men gör det verkligen så pass stor skillnad att det skulle hjälpa?
Tacksam för vettiga svar..