förbannad!:@

skuggan_

Trådstartare
Vi har en rätt "snobbig" tjej i klassen som klär sig i äkta skinn och så. Som bara änvänder dyrt och älskar sin skinn jacka, vi hade ett litet samtal som rent ut sagt fick mig att må illa av henne, + att hennes kompis lade sig i.

Vi kallar henne I, kompisen kallar vi A.

Jag: Bryr du dig om djur I??
I: vadå då?
Jag: Visste du att Animal rights hävdar att ca 85% av alla pälser kommer från djur som bli flådda levande.
I: SO?! det skiter jag i.
Jag: Jaha så du bryr dig inte om djur?
A: Hur kan du veta att filmerna du sett är riktig?
I: Aa, precis hur kan du veta det?
I: I dont give a shit bara jag frå mina kläder så skiter jag i de:)
Jag: Ja kan visa filmen.
A & I: Aa, gör de!
Jag går in där datorerna finns och tar upp peta, dom går iväg, kommer tillbaka och tittar på filmen, skrattat och ler och säger att ja e dum i huvvet. Jag börjar gråta och går därifrån och säger att dom är hjärtlösa båda 2. OBS!båda har djur

Är jag dum i huvvet verkligen?
 
Sv: förbannad!:@

Jag tycker du är rätt tramsig faktiskt. Om man ändå äter upp djuret ska man kasta bort skinnet då?

Använder du inte läder själv? I tex skor, bälten, väskor?

Strunta du i vad de andra har på sig.

Förresten så finns det mycket läderprodukter som är etiskt producerade.

Bara för att det är skinn behöver det inte innebära djurplågeri.

/KT
 
Sv: förbannad!:@

Tycker du beter dig rätt barnsligt...

Varför ens diskutera hennes kläder med henne? Låt henna ha vad hon vill...det är nog ingen nyhet för henne att hennes kläder suttit på levade djur.

Vad har du själv på hästen? Vad är sadeln gjord av? Tränset? dina skor? mm
 
Sv: förbannad!:@

nej jag använder inte skinnskor eller bälten eller skinn väskor. Nej jag bryr mig om alla som använder skinn och ja berättar för alla. Mhm ok så du menar att vi äter björn, mink och chinchilla(stavning?)
Jag skrev inte heller att ALL päls och skinn är djurplågeri. Det jag störde mig mest på var att dom skrattar och säger att dom inte bryr sig ett dugg.

http://www.petatv.com/tvpopup/video....wm&speed=_medS
 
Sv: förbannad!:@

Skinn är en sak, päls är en annan tycker jag. Läder kommer ju oftast från nötkreatur vad jag förstått och de har det ju ganska bra vad jag har sett på bondgårdarna runt om i Sverige.
När det gäller päls däremot så tror jag att det finns ett stort djurplågeri bakom.
 
Sv: förbannad!:@

Det jag störde mig mest på var att dom skrattar och säger att dom inte bryr sig ett dugg.

Det hade jag nog med gjort om jag blev påhoppad för mina kläder.Fast inte åt djuren utan mot den som blir upprörd över vad jag har på mig och skall moralpredika.
 
Sv: förbannad!:@

Jag har 1 häst, 3 marsvin och 1 dvärghamster - och just nu är jag även standin-matte till en liten hund.
Jag har 3 sadlar, 3 träns, massvis av lädergrimmor, ett renskinn till min ena sadel, två skinnjackor, en kappa, tre par skor i läder/skinn osv osv osv...

Och jag anser att du är tramsig som hoppar på nån för deras klädval och börjar gråta när dom talar om sin åsikt!
Vill du nu vara anti päls och läder industrin får då tåla att folk kommer säga emot dig och gå helt andra vägar än din!

Jag är djurvän trots alla mina saker i skinn och päls!
 
Sv: förbannad!:@

Tycker det är skönt att det finns kids som bryr sig. :bow:

Men... Skinn är ju en sak, ska kon ändå slaktas tycker jag att man kan ta tillvara på alla delar från den, även om jag är emot djurindustrin som sådan.
Däremot är pälsfarmning ett otyg som borde förbjudas snarast, ju förr desto bättre. :mad:
 
Sv: förbannad!:@

nej jag använder inte skinnskor eller bälten eller skinn väskor. Nej jag bryr mig om alla som använder skinn och ja berättar för alla. Mhm ok så du menar att vi äter björn, mink och chinchilla(stavning?)
Jag skrev inte heller att ALL päls och skinn är djurplågeri. Det jag störde mig mest på var att dom skrattar och säger att dom inte bryr sig ett dugg.

http://www.petatv.com/tvpopup/video....wm&speed=_medS

Är du på riktigt?
http://www.youtube.com/watch?v=l9ijLulwUTY
 
Sv: förbannad!:@

Jag har 1 häst, 3 marsvin och 1 dvärghamster - och just nu är jag även standin-matte till en liten hund.
Jag har 3 sadlar, 3 träns, massvis av lädergrimmor, ett renskinn till min ena sadel, två skinnjackor, en kappa, tre par skor i läder/skinn osv osv osv...

Och jag anser att du är tramsig som hoppar på nån för deras klädval och börjar gråta när dom talar om sin åsikt!
Vill du nu vara anti päls och läder industrin får då tåla att folk kommer säga emot dig och gå helt andra vägar än din!

Jag är djurvän trots alla mina saker i skinn och päls!

Ja börja inte gråta för deras åskit ja började gråta för at dom stod och skrattade när djuren som blev fångade blev trampade på mm, sen hoppade jag inte på nån ja frågade om hon brydde sig om djur
 
Sv: förbannad!:@

Ja börja inte gråta för deras åskit ja började gråta för at dom stod och skrattade när djuren som blev fångade blev trampade på mm, sen hoppade jag inte på nån ja frågade om hon brydde sig om djur

Förmodligen frågade du väl för att hon använde skinnjacka..det är väl påhopp.
 
Sv: förbannad!:@

Peta-videon är ju typ från Kina, och den är för jävlig. SÅ GÅR DET INTE TILL I SVERGE/FINLAND!!! Här blir djuren behandlade väl och avlivas snabbt och smärtfritt. Men jag tycker att de skulle kunna ha bättre och större burar och få röra sig mera och leva ett gladare djurliv. Så har hon inhemska läder/skinn/päls grejer så må det vara okej. Däremot fattar jag inte hur man kan skratta åt den filmen. Den är förfärlig...
 
Sv: förbannad!:@

Nej, det kan ja, men jag ställde den frågan om vi äter björn, mink och chinchilla?

Men om tjejen har en som du skriver SKINN Jacka är det troligen inte från björn, mink eller chinchilla . Eftersom man inte gör skinn/läder av de djuren utan man gör päls. Dvs garvar skinnen med håren kvar.

En SKINN jacka är oftast av djur som har en hud lämplig att göra läder av tex svin, get, nötkreatur, hjort, älg..... och dessa djur äter man!

/KT
 
Sv: förbannad!:@

Jag tror elakt nog kanske inte att det var filmen de skrattade åt utan hela situationen att få en moralpredikan över sina kläder samt att TS sedan blev ledsen/arg när argumenten var slut.
 
Sv: förbannad!:@

Själva grejen att föda upp djur för pälsen är ju samma sak som att föda upp dem för köttet. Det är ju dock djurplågeriet som är problemet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp