Rufsrufs
Trådstartare
Min ena tik blir 10-år i sommar. Pigg o frisk men................tidigare så har hon alltid varit tillsammans med våra barnbarn (mitt i smeten)
Men numera så går hon undan och lägger sig i något annat rum, när barnen 3 och 5 år leker o busar.
När hon kommer fram så har hon svansen mellan benen o verkar rädd/orolig.
Hon är uppväxt med småbarn och den andra tiken 7-år gammal är med oss och dem hela tiden.
Hon kan ligga mitt på golvet fast barnen bygger lego o skrattar.
Är detta åldersrelaterat? Vet att hon är frisk o kry, var hos vet. i förra veckan o tog lite blodprover mm för ålderstest. Hon är lika pigg och glad när hon springer o busar på tomten eller över åkrarna/Isen.
Hemma har hon förändrats lite också, gillar inte kraftiga ljud som när man tappar ett kastrull lock eller snön rasar ifrån taket. Springer direkt ut ur rummet-men skäller INTE.
Har aldrig haft en äldre hund tidigare.
Trevlig Helg!
Bara en liten fundering eftersom hon INTE varit så här förut.
Men numera så går hon undan och lägger sig i något annat rum, när barnen 3 och 5 år leker o busar.
När hon kommer fram så har hon svansen mellan benen o verkar rädd/orolig.
Hon är uppväxt med småbarn och den andra tiken 7-år gammal är med oss och dem hela tiden.
Hon kan ligga mitt på golvet fast barnen bygger lego o skrattar.
Är detta åldersrelaterat? Vet att hon är frisk o kry, var hos vet. i förra veckan o tog lite blodprover mm för ålderstest. Hon är lika pigg och glad när hon springer o busar på tomten eller över åkrarna/Isen.
Hemma har hon förändrats lite också, gillar inte kraftiga ljud som när man tappar ett kastrull lock eller snön rasar ifrån taket. Springer direkt ut ur rummet-men skäller INTE.
Har aldrig haft en äldre hund tidigare.
Trevlig Helg!
Bara en liten fundering eftersom hon INTE varit så här förut.