Förälskad i hus - hjälp mig!

Sv: Förälskad i hus - hjälp mig!

Eller hur, visst är det lite överprissatt? Ska se om det kommer bud och vad de landar på. Samtidigt vill jag ju inte ha vad som helst bara det kostar 1,5 mille, utan just det här rörde vid mitt hjärta.

Oj... jag tyckte inte det var dyrt, med tanke på vad du får! Stor tomt dessutom. Och hyfsat nära Stan!

Men vad är det du är "rädd" för? Priset, resvägen, eller att plötsligt ha en ball-and-chain kring benet? Jag har ju intrycket av dig att du är en person med frihetsbehov, och då känns det säkerligen läskigt att köpa hus. Men kom ihåg att du kan alltid sälja igen om du inte trivs med livet där borta. Eller hyra ut, som sagt! Jag tror ett sånt hus skulle gå lätt att hyra ut till tyskar, engelsmän etc med många pengar i fickan.

Ibland måste man bara hoppa! ;) Om detta är ett sånt tillfälle vet ju bara du... (Men jag hade köpt :D:D)

Du har nog rätt i din analys. Att mista friheten, att ha större kostnader och således också större behov av att jobba. Känns som om jag måste komma på ett sätt att först passivt tjäna in motsvarande summa per månad innan det är ekonomiskt försvarbart att ta på mig en kostnad till.

Du har nog rätt i din analys. Att mista friheten, att ha större kostnader och således också större behov av att jobba. Känns som om jag måste komma på ett sätt att först passivt tjäna in motsvarande summa per månad innan det är ekonomiskt försvarbart att ta på mig en kostnad till.

Jag tror det är bra med nån slags medelväg. Jag är tvärtom, jag handlar först och tänker sen och sitter med tyngder jag borde undvikit. Å andra sidan ska man kanske inte vara för ängslig heller, då blir man bara sittande. Inte för att du sitter still direkt ;) Hur angeläget känns det att ha ett sånt här ställe att åka till?

Jag tror det klarnar när du sett huset på riktigt. Då vet du nog om du vill eller ej.

Känner en som pendlade Heby - Järfälla. Har för mig det tog 1,5 h, kan höra imorgon exakt hur lång tid det tog.

Jäkligt dyrt var det. I det området vet jag liknande hus som sålts för hälften av det där utgångspriset. Och alltså området... det enda som är positivt med det i mina ögon är hur hästvänligt det är.

Men kom ihåg att du kan alltid sälja igen om du inte trivs med livet där borta. Eller hyra ut, som sagt! Jag tror ett sånt hus skulle gå lätt att hyra ut till tyskar, engelsmän etc med många pengar i fickan.

Alltså nej, inte i det området. Mina släktingar gick back ett par hundratusen till slut för att huset inte blev sålt. Det trots massor av renoveringar under tiden de ägde det. Och det huset låg ändå något bättre till, något närmare Uppsala och Enköping.

Jag tycker huset är jättebilligt!! Sånt får man inte för pengarna här nere i Skåne. Här hade det kostat ty 2,5 eller något.

Shit vilket mysigt ställe:love: Jag hade kunnat pendla bara för att få äga det! Så fint och fint skick!

Varför skulle det inte fungera med enskilt vatten och avlopp? Det hör väl mer till vanligheten att det är så på landet?

/LL
Klart att det är viktigt att känna till.

20% av brunnarna har otjänligt vatten. Det är bra att känna till om det tillkommer en kostnad att gräva ny brunn.

Avloppet är också viktigt. Kanske är det en tvåkammarbrunn som måste grävas om. Eller trekammarbrunn som måste bli sluten tank, eller infiltrationsbädd, eller...

Jag tycker huset är jättebilligt!! Sånt får man inte för pengarna här nere i Skåne. Här hade det kostat ty 2,5 eller något.

Nä, inte i Uppsala eller Stockholm heller ;). Men huruvida det är "billigt" eller "dyrt" beror ju väldigt mycket på läget.

Det är väl klart att det kan krångla, det kan allt?! Men är det ett godkänt avlopp och bra vatten så behöver det ju inte vara några problem. Jag menade ju givetvis inte att man inte ska kolla upp om det är tjänligt. Det jag menade var att det inte behöver vara problem för att det är egen brunn och avlopp.

Vi står själva i startgropen för att gräva nytt avlopp, och det är inte billigt, men när det är gjort räknar vi med att det ska fungera, det gör det nu med men det är inte godkänt. Vi kan inte koppla kommunalt för det finns inte. Vatten har vi kommunalt till huset, men egen brunn till stall och uthus.

/LL

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka