Förälskad i hus - hjälp mig!

Gabbi

Trådstartare
Ja, det är jag igen. Jag dyker upp med jämna mellanrum och visar bilder på hus jag önskar att jag ägde.

http://www.westning.se/objektdetalj?objectnum=1324

Us wants it!

Nej men allvarligt, vad kan ni som är kunniga dra för slutsatser av detta hus?
För oss vore det aktuellt som sommarstuga, eftersom jag tycker att pendlingsavståndet till våra jobb i Sthlm är väl långt. Samtidigt känns det dumt att lägga så mycket pengar på ett hus och sedan ändå behöva ha kvar lägenheten.
Är det överprissatt för området det ligger i? Det sista som dör är väl alltid hoppet hos säljarna att få mycket betalt.

Enligt hitta.se är det 1.20 till Bromma där jag jobbar, men jag tror att det tar längre tid? När jag tittade på hus i Heby sist tog det mig nog 1.40 att köra dit.

Vilka kostnader tillkommer som jag möjligen glömmer; ränta, ev. amortering, fastighetsavgift, kanske någon samfällighetsavgift, el, försäkring, ev. TV-avgift?
(+ buffert för sånt som kan pajja)

Sv: Förälskad i hus - hjälp mig!

Nu kan jag absolut inte svara på ngt Stockhomsrelaterat men lite annat kanske jag kan hjälpa till med :)

Supermysigt hus. Det jag hade funderat på är om detta hus skulle kunna fungera även som premanentboende om era jobb förändras i framtiden t ex att ni får ett jobb närmre eller liknande. Som jag förstod det så tar det 1-1½ timme enkel väg till era jobb nu och då skulle ni kunna bo där fredag kväll - måndag morgon i dagsläget.

Det du ska fundera på är det här med enskilt vatten och avlopp. Hur fungerar det för tillfället? Finns det planer på att konvertera till kommunalt? Det kan du kolla med kommunen. Hur fungerar det att ta sig dit på vintern?

Jag personligen hade inte köpt huset som enbart sommarhus utan isf som ett weekendboende med förhoppning om att kunna bo permanent i framtiden :D

Det är en tanke som finns också, ja. Jag är författare på halvtid och har sedan ett jobb där jag måste vara på plats. Min sambo kan jobba både hemifrån om han vill, men det är lite olika när han gör det.

Det stämmer att vi då och då kan åka direkt från huset till jobbet, men jag vill helst inte göra den resan varje morgon och kväll.

Shit vilket mysigt ställe:love: Jag hade kunnat pendla bara för att få äga det! Så fint och fint skick!

Varför skulle det inte fungera med enskilt vatten och avlopp? Det hör väl mer till vanligheten att det är så på landet?

/LL

Det är en tanke som finns också, ja. Jag är författare på halvtid och har sedan ett jobb där jag måste vara på plats. Min sambo kan jobba både hemifrån om han vill, men det är lite olika när han gör det.

Det stämmer att vi då och då kan åka direkt från huset till jobbet, men jag vill helst inte göra den resan varje morgon och kväll.

Nu vet jag inte vad ni har för storlek på lgnht i stan men ev. så kanske ni kan skaffa en mindre sådan och mest ha somövernattningslägenhet :idea:

Den är rätt liten redan :-) Det är svårt också i Stockholm att byta runt för mycket har jag märkt. Värden är inte intresserad av sånt extraarbete, och nytt kontrakt hos en annan värd är inget man får rakt av.

Jag har inte varit där än, hoppas kunna titta på tisdag, men ja, den är liten!

Jättefint! Det enda jag skulle sakna om det var tänkt som sommarhus är närheten till sjön. Men det fanns ju en liten pool. Rätt maffig sommarstuga annars!:d

Jag vet. Som en kompis sa, man vill inte att nån annan ska ha den!

1.20 om det inte är trafik. Är kökaos från Kungsängen/Bro hela vägen in till stan ju :)

Fint!

Har faktiskt aldrig suttit i kö på den vägen, men jag har nog åkt lämpliga tider.
Däremot förra gången jag kikade på hus nära Heby var det ingen kö, skulle ta 1.05 enligt hitta.se och tog 1.40 ca i verkligheten och då stod jag ändå på lite.

I kötid på morgonen vardag är det kö där. Minns hur man satt där från stäket in :(

Men ja 1.20 känns lite "snällt" uträknat.

Om du ändå kan tänka dig något så pass långt bort så kan du få mer för pengarna.
Eller närmare.

Eller hur, visst är det lite överprissatt? Ska se om det kommer bud och vad de landar på. Samtidigt vill jag ju inte ha vad som helst bara det kostar 1,5 mille, utan just det här rörde vid mitt hjärta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka