föräldrapeng fråga!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Vi kom att diskutera min arbetstid på en rast och hur det skulle bli med min fp OM jag får mer barn.
Jag jobbar bara 90% nu utan att ta ut fp.
Vill bara påpeka så inga idéer tänds här att det här är inte aktuellet just nu, annars hade jag ju ringt fk med det samma :smirk: .

Men säg att jag får ett grav.besked. Jag kan gå upp såpass mycket i tid att jag förlorar 8 timmar i månaden, de skulle jag kunna ta ut i fp.
Hur lång tid före måste jag gå upp i tid, och kan jag fylla ut de 8 timmarna med garantidagar och då få full fp när det är dax?

Bara en fråga alltså, inget aktuellt.

Sv: föräldrapeng fråga!

Jag TROR att det är 3 månader innan som du måste vara uppe i fulltid (på något sätt då) för att få full SGI, men det kan vara 6 mån också.

Nu var det ett tag sedan jag funderade på dessa saker. Men jag tror att det behöver vara 6 månader, och "varaktigt". Dvs att fylla upp med föräldrardagar räcker inte om man en gång gått ner i tid. Gör man det från början oavbrutet är det ok men inte när det väl är brutet.
Men att gå upp när man fått gravbesked är ok :-) så har jag uppfattat det. På min arbetsplats är det iallafall ett ganska tydligt tecken på att det är nya kottar på väg. Inte 100% tillförlitigt men ganska säkert på det som nyss fått barn.

/pewa - väldigt osäker på om hon minns rätt, egentligen bättre att hålla tyst.

ps. fast skulle du få lön över taket så får du ändå full f-penning även fast arbetstiden inte är 100%, eller det tror jag :-)

Hur menar du?
Att jag inte kan få full SGI för att jag redan har gått ner i tid och det går inte att fylla ut med fp så att jag får full tid?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 957
Skola & Jobb Jag funderar på att gå ner i tid, till 75 % pga barn under 8 (jobbar statligt så vi har dock rätt till barnet fyller 12). Jag har...
Svar
17
· Visningar
1 932
Senast: Manji
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 455
Senast: Destiny_D
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
947
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama