Föra över kontakter Fån-Fån

Andorra

Trådstartare
Hur gör man för att föra över kontakter från en IPhone 4 (inte uppgraderad) till en 5s? Inte samma storlek på simkort.

Har för mig att det görs via iTunes. Alltså att du synkar din 4:a med iTunes och sen när du kopplar in din 5S så synkar du den med det som finns i iTunes så att säga. Tror det kommer upp en fråga om det. Nåt liknande funkade det iaf när jag bytte telefon, supersmidigt!

@Andorra

Du gör en säkerhetskopia av telefonen i iTunes och återskapar sedan utifrån denna när du ansluter den nya telefonen. Även iCloud borde fungera om du använder det. Tror inte att jag har några kontakter på mitt simkort..

Har för mig att det görs via iTunes. Alltså att du synkar din 4:a med iTunes och sen när du kopplar in din 5S så synkar du den med det som finns i iTunes så att säga. Tror det kommer upp en fråga om det. Nåt liknande funkade det iaf när jag bytte telefon, supersmidigt!

Så har jag också gjort. Och för ett par veckor sedan gjorde jag det med Ipad. Säkerhetskopierade den gamla i Itunes, pluggade i den nya och la över säkerhetskopian dit. Precis allt kom verkligen över.

Jag har alltid alla kontakter i molnet, så när jag lägger i mitt apple-Id på någon enhet kommer alla kontakterna automatiskt.

Molnet är toppen. Känns som att jag aldrig skulle klara mig utan att kontakter, mail, meddelanden, anteckningar och kalender synkas mellan telefon och datorer.

Så har jag också gjort. Och för ett par veckor sedan gjorde jag det med Ipad. Säkerhetskopierade den gamla i Itunes, pluggade i den nya och la över säkerhetskopian dit. Precis allt kom verkligen över.

Det var nåt halvår sen jag gjorde det så blev lite osäker men kom ihåg att allt gick mycket smidigare än vad jag trodde :D Hatar att byta telefon och dator just eftersom allt ska över från det gamla:p

Jag tankar bara upp kontakter, för jag orkar inte ha mail och skit i telefonen. För mig fungderar det jättebra, när jag väl gått in på inställningar och styrt upp vad jag ville ha över vart.

Har ett apple-Id för jobbet och ett privat.

Tack för infon. Ny Fån inhandlad men inte aktiverad. Däremot har jag installerat ICloud i min gamla och jobbmobilen och plötsligt så har jag dubletter i komtaktlistan :D så med andra ord borde det funka när jag gör likadant på den nya. Nu ska jag redigera komtaktlistan så jag får ordning på allt.

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 195
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
788
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
531
Senast: Jahopp
·
Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama