För tunt brosk i glidlederna

ellaalice

Trådstartare
Hej!
Ponnyn jag nyss börjat rida en gång i veckan har betet sig konstigt då hon rids, och idag berättade veterinären att hon har för tunt brosk i glidlederna i bakbenen och kan inte ridas på en tid. Hon skall också bli behandlad och efter en tid skall det ses hur hon reagerar på det. Är det någon som har erfarenhet med samma skadan? Skulle gärna höra om era erfarenheter, t.ex. hur skötseln gick till och hur bra hästen/ponnyn läkte.

Hej!
Ponnyn jag nyss börjat rida en gång i veckan har betet sig konstigt då hon rids, och idag berättade veterinären att hon har för tunt brosk i glidlederna i bakbenen och kan inte ridas på en tid. Hon skall också bli behandlad och efter en tid skall det ses hur hon reagerar på det. Är det någon som har erfarenhet med samma skadan? Skulle gärna höra om era erfarenheter, t.ex. hur skötseln gick till och hur bra hästen/ponnyn läkte.
Har inte hört om just för tunt brosk, det var inte spatt veterinären menade? Om det var spatt så kan du söka på det, här finns mycket erfarenhet på området :)

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 427
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 276
Senast: valley
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur