För tidig mens

melvin

Trådstartare
Måste höra med er kloka människor om ni har någon förklaring till detta: jag har alltid haft ganska oregelbunden mens, den har oftast varit ganska sen (är 23 år gammal, haft mens sedan 15 års ålder), men nu till det som oroar mig: Igår fick jag mens, utan att ha haft några mensvärksymtom överhuvudtaget, brukar alltid ha ganska ont med början några dagar/en vecka innan mensen kommer.
Mensen ska egentligen inte komma förrän ALLRA tidigast i början på juli, då räknat med att det var exakt en månad sedan förra mensen, men som sagt brukar den inte vara så regelbunden. Jag har alltså fått mens uppskattningsvis två-tre veckor för tidigt... Om det spelar någon roll så hade jag sex senast natten till onsdag. Jag kan inte vara gravid. Någon som vet vad detta kan bero på? Blir ju onekligen ganska nervös när det avviker på dethär viset.. :(

Tacksam för svar!
 
Sv: För tidig mens

Har du en oregelbunden mens kan det bli att den kommer löjligt tidigt. Jag hade oregelbunden mens tills jag fått min första barn vid 25. Normalt hade jag 35 dagar + mellan mina menser men det hände nån gång om året att den kom tidigt.

Sen att du inte får mensvärkar innan är oxå möjligt för så blev det för mej vid några tillfällen. (några få). Normalt spydde, svimmade och jag svettades maniskt vid min mens. Låg och krampade på golvet i badrummet. Va bara glad om du inte har ont en gång. Det va då banne mej jag:D. Att slippa sjukskriva mej 3 dagar pga mens va underbart.

Men nu utgår jag ifrån mej själv. Är man orolig ska man alltid kontakta vården!
 
Sv: För tidig mens

Jag hoppas på att det bara är så att det råkade bli lite tidigt nu, även om det aldrig någonson hänt förut. Satt och googlade lite nyss, och läste ett men under tidig graviditet kan få blödningar som kan misstolkas som mens. Det blev jag ju inte direkt lugnare av... Har kört med avbrutet samlag när vi haft sex senaste tiden, så jag KAN inte vara gravid. Fast man blir ju helt klart nervös.
 
Sv: För tidig mens

Fast har ni kört med avbrutet samlag så kan du ju absolut bli gravid, det är ju ingen jättesäker metod. Varför inte bara ta ett grav.test så vet du? :)
 
Sv: För tidig mens

kl

bara nyfiken, hur resonerar ni när ni säger att det inte är en säker metod?
 
Sv: För tidig mens

Egentligen är väl inte någon metod helt säker, och säkrast av alla är kondom, men inte ens det är ett 100 % skydd? Själva grejen med avbrutet är ju att killen ska dra ut i tid, och just det skulle ju mycket väl kunna skita sig, om det vill sig illa. Kör man den metoden lär man ju knappast använda sig av kondom också, och troligen inte några andra p-medel heller. Det är ingen metod jag skulle köra på om jag inte var säker på att jag skulle vilja ha barnet om "olyckan" var framme.

TS, om du har oregelbunden mens så är det ju mycket möjligt att den är tidig den här gången istället för sen. Min kan komma två veckor för tidigt, och upp mot sex veckor för sent (om jag utgår från att den kommer 5 juli om den kom 5 juni). Jag får inte alltid ont eller problem vid mens eller strax innan, den kan bara dyka upp ur tomma intet. Ta ett test, och om du fortfarande är orolig efter någon vecka, ta ett till, så är du i alla fall någorlunda säker på att du inte är gravid i alla fall.
 
Sv: För tidig mens

Dels det uppenbara med att man kanske inte alltid hinner dra ur i tid, del eftersom att det lätt kan läcka sädesvätska utan att man märker av det, innan själva ejakuleringen.
 
Senast ändrad:
Sv: För tidig mens

Funderar vidare på den mystiska "mensen". En grej jag funderade lite på var ifall någon slemhinna kan ha skadats vid förra sexet (så brutalt det lät :o), och det kan vara därför det kommer lite blod? Känner jag efter riktigt noga tycker jag mig känna en lite öm punkt en bit in i slidan... idag har jag ju haft tampong i, kan kanske vara därför det inte läkt riktigt än. Kan det vara så enkelt, tro?Spekulationer, spekulationer.. Får kanske ta och göra ett gravtest iallafall dock.

Ang avbrutet samlag så känns det i vårt fall som en tämligen säker metod, jag är helt säker på att killen vid alla tillfällen vi har haft sex inte kommit i mig. Eller, det kändes säkert innan jag började fundera i dessa banor... Baah, känner mig lite nervös nu.
 
Sv: För tidig mens

Försatsen, som handlar om någon droppe typ, innehåller spermier och känns inte när den kommer. Därför rekommendrras inte avbrutet som p-metod om det inte är så att det inte skulle vara någon katastrof att bli gravida. Det har alltså inget att göra med om snubben är tillförlitlig eller inte, eftersom han inte kan känna av försatsen. :)

Men till problemet blir det så ibland, och det är ingen fara generellt sett. Gravtesta för säkerhets skull bara, men förmodligen är det ingenting att oroa sig för. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 782
Senast: Hermelin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 271
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 514
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp