För stort pannband.

T

Tjalfe

Hur fult är det egentligen? Har hittat ett jätte snyggt träns med tillhörande superfint pannband. Min ponny har dock väldigt konstig storlek på huvudet... Han behöver COB på alla delar utom just pannbandet. Tar jag ett PONNY så blir pannbandet bra men resten av tränset för litet.... Hmm.:crazy: men hur fult är det med ett pannband som sticker ut som en båge vid pannan och hänger i luften?
Det är ju så fint det där tränset:cry:

Sv: För stort pannband.

Ett för långt pannband går ju lätt att korta av. Man kan fixa själv eller lämna till sadelmakare eller skomakare.:)

Känns lite onödigt eftersom inte tränset kostar så mycket;) Då kostar nog arbetet hos en sadelmakare många gånger mer än vad tränset gör:angel:
Tokiga häst som ska ha så konstig storlek. Det är samma med täcken. 125 blir på gränsen till för kort men ändå för stort i fram....

du skulle inte kunna försöka korta av pannbandet själv?
brukar inte vara alltför svårt.
eller så får du köpa ett ännu snyggare pannband löst ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag älskar ju alla fina pannband man kan köpa :D Brukar beställa online, då är det svårt att mäta,,, men jag brukar chansa. Köper typ...
Svar
8
· Visningar
1 467
Senast: Buck
·
Utrustning Visste inte om denna tråd skulle vara här eller under hund men annars får ni bara flytta den! Jag fick för ett tag sedan ett träns av...
Svar
12
· Visningar
1 250
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 221
Senast: As_Vegas
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 718
Senast: Hedwig02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka