För stor för den här hästen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Alpin87

Mycket skitsnack blev det tydligen på läktaren av en tjej som gillar att snacka skit om allt och alla. Hon påstod att jag var för stor för den här hästen? Inte min häst utan jag rider honom åt en tjej som är gravid.. Han bär upp mig bra och jag tycker inte att jag ser för stor ut..

Kolla bara Jan Brink på Briar? Jag tycker dock inte att det heller ser störande ut..

Vad tycker ni?

Atrninggustavsvalling081.jpg

Hästen är 157 cm och kraftig och jag är 174 cm lång. Har dessutom själv en häst på 155 cm men ingen har anmärkt att jag ser för stor ut på henne..

Är det skitsnack eller stämmer det hon säger?

Sv: För stor för den här hästen?

Förlåt för att jag är kärringen mot strömmen och inte håller med övriga. Jag tycker du ser stor ut på den hästen. Jag är inte mer än 1.67 och tycker jag ser stor ut på bilder där jag sitter på mitt gamla fullblod på 1.63. Betydligt mindre storleksskillnad på mig och den hästen än dig och hästen på bilden.

Att den sedan bär upp dig bra (ser ju jätte trevligt ut på bilden) innebär ju att du inte är för tung för hästen. Så skit du högaktningsfullt i om du är stor eller inte på pållen. Så länge ridningen funkar så finns ju inget att klaga på, eller?

lite i längsta laget är du allt. men tung är du ju inte.
trodde faktiskt det va en ponny...väldigt kompakt liten sak.

Du ser kanske lite lång ut på hästen i just det ögonblicket då fotot är taget, men du är absolut inte för stor och tung. Du kan gott rida på den hästen. :)

Okej.. Ja, alla verkar ha delade meningar om saken ;)

Han är lettiskt halvblod/arab. Han ser ut som en krallig ponnyhingst tycker jag :)

Ja det är ju inte min häst utan rider honom åt en tjej men anser inte själv att det är skadligt på något vis..

Jag håller med Shlubberdubb men min åsikt har mer med min syn på mig själv att göra: jag är 1.62m och ganska lätt men tycker ändå att alla hästar under 1.60m känns pyttesmå... Jag tycker dock att det ser väldigt trevligt ut och hästen ser ut att jobba väl under dig, så du är ju absolut inte för tung.

Nu när jag tittar på bilden igen så ändrar jag mig lite: det är bara övre halvan av dig som jag tycker ser "för lång" ut. Strunta i vad den där tjejen säger för det är ju solklart att hästen fungerar fint för dig och det är ju det viktigaste.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 924
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 023
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka