Sv: För smal häst - ingen bryr sig
Oj, trodde inte att det skulle bli så starka reaktioner
Att anmäla känns väldigt dumt ärligt talat, jag menar ägarna har givit mig en jättechans att rida denna häst och innerst inne vill de henne bara väl, de är bara okunniga
Men samtidigt blir jag så j*vla irriterad på att de inte lyssnar på mig, oavsett vad det är
Hästen har gått på bete där det knappt funnits nån mat, hon har fått hö morgon och kväll, samt kraftfoder efter att vi ridit henne: 1/2 kg betfor, 1/2 kg pellets (hippo breed), samt 1 kg havre. När hon står uppstallad kommer problemen förhoppningsvis försvinna
nu får hon även kraftfoder på morgonen, samma, fast + 1 dl mineraler. Vad tycker ni om detta foder? hästen är närmare 170 cm, kraftigt byggd... Värt att nämnas är att egentligen skulle hon ha ännu mindre kraftfoder om ägaren fått bestämma, men jag och den andra medryttaren ger henne lite mer för att försöka öka hennes hull.. Det har däremot inte hjälpt..
Ägaren har som sagt inte analyserat höet men hon har sagt att det inte särskilt energirikt... O att hästen får hippo breed fattar jag inte, det är ju en tävlingshäst, inte en unghäst eller avelssto
Kanske för att det är mycket protein i sånt foder (eller har jag fel?) men ändå...
Lusern ska jag försöka få ägaren att köpa, men det känns onödigt när vi inte ens vet vad vi ska kompensera med eftersom vi inte vet värdena i höet