För små boots....:-(

Annie1982

Trådstartare
Halloj!
Jag gjorde det mindre roliga misstaget att köpa ett par lite för trånga boots, de skulle nog ha behövt vara en halv storlek större :crazy:

Så nu undrar jag om det finns något smidigt sätt för att få dem att töja sig till att passa mina fossingar? Bortsett från att gå in dem... om det går att snabba på det hela lite, för annars blir mina tår lidande genom att de domnar av...

För dessa boots är så sköna i övrigt att jag inte vill byta dem heller, är dessutom för lat för att skicka tillbaka dem :grin:

Sv: För små boots....:-(

Om du inte har utrymme för tårna så kan du nog inte göra så mycket åt det.
Köp nya som passar. Det är för mycket pengar för att vara "halv bra". De ska sitta perfekt.

Jag har faktiskt gjort samma misstag som dig, fick boots till ett bra pris och dom var bara liiiite för små :). Men är det riktiga läderboots så töjer dom sig ju ganska så bra. Jag vet dock ingen genväg, jag har lidit och haft på mig dom ändå och nu börjar dom äntligen bli sköna :laugh:.

som JDFJ säger, är dem för små i tån är det nog lite kört, men om det bara är lite allmänt trångt skulle jag om jag inte ville sälja dem, blöta dem ORDENTLIGT inne o ute o sen gå o gå, brukar töja sig bättre när det är blött. Sen torka av dem och smörja in dem omsorgsfullt för att de inte ska torka till helt efter misshandeln

Jag tog ur innersulan i mina boots och la in en vanlig filtsula istället. Det löste min tåbekymmer!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 302
Senast: lizzie
·
  • Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några...
45 46 47
Svar
923
· Visningar
42 720
Senast: Mistimed
·
Hästmänniskan Vill bara berätta om gårdagens äventyr, om hur det faktiskt fungerar smidigt. På morgonen/förmiddagen kom en granne gående. Han ville...
Svar
1
· Visningar
1 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka