För sent att "gödsla"?

malumbub

Trådstartare
Jag har en krusbärsbuske som jag ömt värnar om. Jag köpte busken för ett år sen och den växte redan då till en rätt stor buske. Dock fick jag inga bär förra året.

I år hade jag tänkt att "gödsla" den med en LITEN dos från gödselstacken. Men är det för sent nu? Dålig idé?

Buskens blad är "halvvägs" och blommorna finns där som typ knoppar.

Sv: För sent att "gödsla"?

Nånting gjorde att jag råkade ut för rejält skrattanfall...

Krusbärsbuske, Kalmar och Malumblub = väldigt roligt... :D :D :D

ang gödsel så har jag ingen aning...

Jodu jag hittade hit... men sköj var det... :D :D :D

Självklart kan du gödsla lite nu. Om det blir mer bär eller ej vet jag inte, det har mer att göra med pollineringen i det här läget.
Var lite försiktig m hästskiten dock då kvävegödsel kan öka risken för mjöldagg.

Senast ändrad:

Jag hade bara tänkt ta väldigt lite, som redan brunnit på högen, och som är blandad med halm. Hoppas på att det ska funka.

Kan man plantera om busken nu eller ska jag vänta till i höst?

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 734
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 109
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar