För oss ytliga hysteriska...

miss_lillamy

Trådstartare
Med tanke på alla trådar om ytlighet och hysteri angående fin och dyr utrustning så tänkte jag att vi som anses som ytliga och hysteriska kunde starta en egen tråd där vi kan prata om ytliga och fina saker:). Vi kan ju också diskutera hur dåliga vi är på att rida och hur lite vi tränar eftersom vi bara har fina saker och egentligen inte kan något om hästar:DO_o

Ni som bara blir upprörda över oss "ytliga" behöver inte göra sig besvär att skriva i tråden.

Vilka är era favoritmärken och varför? Hur gillar ni att klä er när ni rider och när ni bara är i stallet? Är det något märke som ni inte tycker uppfyller era förväntningar?

Jag är missnöjd med mina animobyxor. Mina blev noppriga efter två tvättar och blev snabbt slitna på låren. Animoschabraken tycker jag också ligger riktigt dåligt på hästen.

Jag köpte ridbyxor från Kingslands dressyrkollektion och blev missnöjd. Mina gick snabbt sönder i hällorna och det blev hål i fickornas innerfoder. Dom blev också snabbt noppriga.

Pikeur håller alltid måttet tycker jag! Både ridbyxor, jackor och tröjor har bra passform och fin kvalitet. :)

Vad säger ni? Vad gillar ni?

Mina två Kingsland schabrak tappade helt passformen efter EN tvätt! Dom blev sladdriga och kanterna blev fula. Usch. Dom tappade inte färg i alla fall eftersom båda är vita :up: :D

Har hört från många att animobyxorna har dålig kvalité, så nu när dem reades ut på en hästbutik hos mig lät jag faktiskt bli!
Kändes inte värt det!

Vissa av Shockemöhles schabrak! Har tre par och två av de har hållt formen ok efter tvätt och det är ett jäkla dragandes i de innan torkning men helt funktionsdugliga.
Men mitt vita fina tävlingsschabrak blev bara en stor röra efter en tvätt!! Varenda söm drogs åt även de små detaljsömmarna på schabraket. Finns inte en suck i världen att få det rakt och "ickeknöligt" igen :( Värt att ha ett vitt schabrak som inte går att tvätta.
Och ja, jag har följt varje tvättråd.

Ang Animo så var mina första byxor därifrån jättebra! Hade dom i flera år inte en skråma på dom. Men tror kvalitén har försämrats med åren för jag köpte ett par senare som blev noppriga rätt fort.
Kingslands ridbyxor gillar jag mycket faktiskt alla kläder jag har därifrån är jag nöjd med enda nackdelen är väl att de är lite stora i storlek , deras kavajer i strl 34 är för stora för mig tex.
Annars gillar jag väldigt många märken Bruno Delgrange, Cavalleria Toscana, RG Italy, Anna Scarpati, Equiline, parlanti, Antares, Silver crown mfl

Nu är väl inte jag den som köper direkt dyra prylar och kläder men jag är tillräckligt ytlig för att matcha färg på läder osv. Har hästen en brun sadel så ska den minsann ha brunt träns också. :p

Sen har jag gjort det till en liten grej att matcha schabrak och lindor, gärna i skrikiga färger, på dressyrträning. Det är alltid lika roligt att se tränarens min vilket oftast ser ut å här :laugh:.

Kan väl tillägga att jag har matchande set i lite "tråkigare" ;) färger som vitt, beige, marin också.

Har haft Pikeurs ridbyxor i vad som känns i hundra år men blev lite besviken när jag köpte deras vinterridbyxor de blev noppriga på ett par tvättar använda en säsong. :-( Köpte ett par vita equiline spontant när dragkedjan på min pikeur gick sönder efter ett år å jag är kär i dessa vita från equiline :love: Så i framtiden blir det flera.

Sen älskar jag mitt stübben träns som jag har haft i nio och halvt år. Är så fruktansvärt kinkig med läder kvaliten tycker det är få märken som lever upp till samma kvalité.

Horsewears täcken är oslagbara i passform och hållbarhet.

Det jag tycker är svårt att hitta är bra, funktionella, hållbara stallskor. Mina ariat höll ca ett år innan det blev hål på sidorna och det tycker inte jag är ok för det priset.

När det gäller stallskor köper jag bara Blundstone med stålhätta, har provat andra märken men aldrig blivit riktigt nöjd.
Det är dom skorna jag gör allt i, utom att rida.

Det träns jag är mest nöjd med är ett Treadstone i Rich Tan läder, i andra hand ett Stubben.
Har faktiskt ett billigt Börjesträns som hängt med i 10 år och fortfarande är fint, Hööks träns har jag inget jag är nöjd med.

Jag älskar Schockemöhles utseendet/stil på schabrak, tyvärr har jag flera som dragit sig och blivit jättefula vid tvätt trots att tvättråden följs =(

Vad gäller täcken så är det Horseware som gäller, helt oslagbara i mitt tycke.

@Waikiki
Jag har gett upp ridskor. De håller aldrig.
Numer har jag hiking skor, bekväma, vattentäta och hållbara.
Rider ut med dem tillsammans med chaps och har stövlar på banan

@Bison har just nu mina gamla löparskor i stallet men jag gillade idén med hiking skor.

Skulle vilja ha ett par skor som är bekväma att ha hela tiden jag är där annars känns det som att jag bara byter skor hela tiden.... Ett par när man mockar, gummistövlar när man hämtar hästen (vid lera), ett par när man rider *puh. Sen ska det vara bra stötdämpning eftersom man går omkring på betonggolv sen är det en bonus om de är snygga också....

@Bison har just nu mina gamla löparskor i stallet men jag gillade idén
Skulle vilja ha ett par skor som är bekväma att ha hela tiden jag är där annars känns det som att jag bara byter skor hela tiden.... Ett par när man mockar, gummistövlar när man hämtar hästen (vid lera), ett par när man rider *puh. Sen ska det vara bra stötdämpning eftersom man går omkring på betonggolv sen är det en bonus om de är snygga också....

Jag älskar mina! De är från Helly Hansen men det finns massa märken.
Har ett par kilometer till stallet delvis skog och delvis asfalt som jag går med hundarna.
Sen mockar jag med dem, hämtar häst i hagen och rider. Blir de skitiga spolar jag av dem i spolspiltan.
De är i goretex med rejäl stötdämpande sula utan att vara tunga och klumpiga.

Jag är jättebesviken på mina Pikeur Candela. Efter två år, och då ingen använning alls på vintern, har dom släppt elastanet här och var så att tyget blir bubbligt och så blir det knän på dom där elastanet också töjys:(. Däremot mina billigare Lugana/Lucinda har alla hållt passformen jättebra. Och jag tvättar ofta...

Sen har inte jag så mycket "premiummärken" utan är jättenöjd med mina GG-träns, BR och Lamicellschabrak. Eskadrons paddar och benskydd är suveräna, även deras grimmor.

natasha__melina_204_5016373a9606ee2523000133.jpg

Mitt hoppträns från Extreme Horsemakeover :)

bild_31_52ac64aa9606ee0d04876efd.png

Dressyrtränset från OS med nosgrimma från Kyro:love:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 411
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
798
Utrustning Har du mycket märkes saker till dig och din häst? något favorit märke? Är det "viktigt" att ha märkes saker? varför/varför inte...
2
Svar
32
· Visningar
3 815

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka