För/nackdelar med olika lindor!?

Sv: För/nackdelar med olika lindor!?

har länge lindat med vita fleecelindor på träningar och de har alltid suttit på plats...

hälften fleece/hälften elastiska är ett bra komplement för att få den att sitta lite bättre...

bommulslindor/akryl vill jag ha padd under... använder dessa som stallindor mest

helstrech används alltid med paddar

Hua... fleecelindor som stallbandage, bara en massa extra jobb. allt fastnar ju...

Vilka tycker ni är bäst vid ridning? Jag gillar fleece bäst vid ridning. Enkel att linda med och behövs inga paddar under. Hälften fleece/hälften elastiska är ok men jag tycker inte det är snyggt med elastiska lindor... Dessa nya med climatexpaddar under verkar toppen, men tycker dom är fula...

Vilka skulle ni absolut inte rida i? Stickade lindor- dom är till för stallbandage...

Bäst/Sämst för stallbandage? Stickade halvelastiska och en tjock härlig pad under.

Ska man linda utan paddar så är det bättre att strunta i att linda. Padden funkar som en tryckfördelning. Förstår inte hur man vågar linda utan paddar. Detta gör att de lindor som är både fleece och elastiskt inte heller jämnar ut trycket.

Lindar benen vid ridning gör man för att ge stöd, stickade acryl el elastiska.

Stallbandage ska värma, då är fleece ett bra material alt tjocka stickade lindor.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Undrar om det finns olika sorters kilpaddar att få tag på , på den svenska marknaden? Har ju sett den "vanliga" gråaktiga...
Svar
10
· Visningar
1 116
Senast: frittan
·
Utrustning Vad lindar ni med (till arbete)? Och varför? Med eller utan paddar? Jag har alltid lärt mig att man ska linda med elastiska lindor +...
Svar
5
· Visningar
1 276
V
Utrustning Vilka använder ni till vilket syfte? Jag behöver lära mig mer om lindor har jag irriterande nog upptäckt :o Så, vilka lindor...
Svar
19
· Visningar
1 462
Senast: benjamin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka