elastiska lindor eller fleecelindor?

villagegirl

Trådstartare
Vad lindar ni med (till arbete)? Och varför? Med eller utan paddar?

Jag har alltid lärt mig att man ska linda med elastiska lindor + pad till arbete, för att stödja senan liksom, fleece är ju ett stumt material. Men nu på senare tid så tycker jag att alla använder fleecelindor... Är det nya rön som jag har missat, eller struntar folk helt enkelt i det som anses bäst och tar det som är enklast(har jag svååårt att tänka mig)?

Sv: elastiska lindor eller fleecelindor?

Jag använder helst akryllindor (tyvärr, eftersom det är svårt att få tag på dem nuförtiden), annars padd+elastiska.

Fleece är för stallbandage eller för att matcha hästens ben med schabraket :smirk:

alltid alltid alltid elastiska lindor med padd under, vid arbete.

i övrigt håller jag med Sassy. Det är mest mode i fleece tycker jag, men det är synd och skam att inte elastika lindor finns i fler snygga och roliga färger!

TS: använd sökfunktionen så hittar du mååånga trådar i ämnet :idea:

Jo fast där är det mer argument som "det är lättare att linda med fleece, det är lätt att det blir för hårt med elastiska" osv.. Det svarar inte på frågan om det är nåt jag har missat.. nån effekt alltså, som har blivit överdriven (/underdriven :p).

det håller jag verkligen med om! sååå svårt kan det väl inte vara att få till flera färger?

Liknande trådar

Hästvård ligger tråden fel, så flytta den gärna. Jag undrar helt enkelt om man kan använda elastiska lindor som stallbandage? Det jag...
Svar
13
· Visningar
2 060
Senast: Fiorano
·
N
Hästvård Jag lindar min häst väldigt ofta, nästan varje gång jag rider. Oftast bara med fleecelinder eftersom jag gillar dom bäst men ibland... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 894
Senast: Madick
·
Hästvård Jag har alltid lärt mig att fleecelindor fungerar som värmande och hindrar svullnad och ska användas vid tex boxvila, efter hårt arbete... 2
Svar
21
· Visningar
2 013
Senast: Soffan74
·
H
Hästvård Har hört att det ska vara skadligt att linda benen med elastiska lindor. Att det hästen ska vara lindad med fleecelindor när de är...
Svar
8
· Visningar
3 394
Senast: Ellyne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka