För/Nackdelar med häst med kort rygg i western ?

urkella

Trådstartare
Eller finns det inga ? Nackdel som jag kommer på är vell att färre antal sadlar passar kanske. Men är det som med t.e.x hopphästar, har svårare för vissa saker pga detta med rygglängden.

Sv: För/Nackdelar med häst med kort rygg i western ?

Själv tror jag att en kort häst är mkt lättare att rida i hop o arbeta längre samlat då det blir mindre häst på längden. Vet att det kan vara ngt svårare att hitta sadel till hästarna m det finns sadlar med mindre skirts till dem så det inte skaver i hästens höft, bak.

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 935
Senast: Seabaz
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
969
Senast: Luff
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 227
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix