Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var ju precis det jag skrev Jag skrev också att det nu satt så pass löst så det följde med furminatorn vilket det inte gjort tidigare.Men låt den lilla kraken vara,vet du hur ont det gör när någon rycker håren? Om inte ryck ditt eget så får du se varför hon hatar det.
Hon har ju tyvärr inte alls samma sorts päls som en kees, men kanske blir det fint i slutändan om hon blir riktigt fluffig. Jag tycker bara att det är så tråkigt att glansen i pälsen har försvunnit för underull glänser ju inte som täckhåren gör. Men ja, fin är hon ju oavsett Hennes syster har också satt mer päls sedan kastreringen men hon är lockig och brun så hennes päls har bara blivit finare av att ha blivit tätare. Och hon fällde redan konstant så där spelar fällandet ingen roll haha.Min kees fick en enorm underull pga kastrering, men jag tyckte det var rätt fint. Pälsen blev tjock och mysig. Klippa skulle jag aldrig få för mig, jag förstår precis problemet med det. Då blir det bara ull tills det vuxit ut igen vilket tar evigheter. Om du kan, så se det fina med pälsen istället! Den är annorlunda, men det gör kanske inte så mycket. Din hund är ju fin i alla fall.
Jag tror kanske det inte är så tydligt vad själva problemet är? Om underullen inte går att kamma/karda bort och den ökade pälsväxten är besvärande, ja då finns det ju bara klippning som alternativ. Jag förstod i alla fall inte riktigt från början att problemet var rent estetiskt, men som jag tolkar det nu handlar det alltså om att du tycker pälsen blivit ful men att det också är fult med en klippt päls? I såna fall tror jag helt enkelt att du får vänja dig vid hennes nya utseendeDet var ju precis det jag skrev Jag skrev också att det nu satt så pass löst så det följde med furminatorn vilket det inte gjort tidigare.
Känns verkligen som att alla är ute efter mig just nu. I min förra tråd så tjatades det om att jag skulle låta Pärla gå utan vatten för att hon inte skulle kissa inne trots att jag ansåg det som djurplågeri (och tråden handlade egentligen om hur jag skulle få golvet helt rent) och i denna tråden så tjatas det om att jag Måste klippa en hund som inte behöver klippas. Hade jag sagt att jag skulle klippa henne utan att prova något annat först så hade det säkert gnällts om att jag hade förstört skyddet som en hel päls ger